Gå til innhold

Valget: BR, HD DVD eller Begge?


Anbefalte innlegg

Siden jeg har levert tilbake min PJ og kjøpt meg LCD-TV, Sony Bravia 40W2000.

 

Tenkte jeg skulle ha meg skikkelig tv når jeg først skulle kjøpe meg tv. TV'n ble kjøpt, montert og grundig "innkjørt".

 

Har nå:

- Sony Bravia 40w2000

- Marantz SR7500 reciever

- Technics CD-spiller

- Asono dvdspiller

- Jamo høyttalere

- ps2

- xbox360 (u/hd-dvd)

- og en pc med ymse komponenter og deler.

- Get PVR som dekoder.

 

Har allerede bestemt meg for å bytte høyttalerne og dette kommer. Men det er ikke det som er planen nå. Nå er det dvdspilleren som skal byttes ut. Selv om Asonoen er bra og gjør det aller meste så er det bedre å kjøpe en ny som står i stil med TV'n.

 

Så da kommer spørsmålet, etter en haug med bortkastet tekst.

Jeg er på jakt etter en Blue-Ray, HD-DVD, eller en spiller som faktisk gjør begge deler. Egentlig er det den siste som er det beste valget grunnet at da har jeg jo en avspiller som spiller begge medier. Og siden ikke alle titlene kommer på begge mediene så er det jo like greit. Har dere et forslag til slike spillere? Kan vi ikke diskutere litt? Forskjellige synspunkter osv.

 

(Ja jeg vet at det enda ikke er noen vinner i denne HDkrigen. men uansett hvilken som vinner vil jeg være forberedt.)

Endret av Breiker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes man burde vente litt før man kjøper noe men hvis alle gjør det så blir det jo ingen vinner..

Jeg heier på Blu-Ray og tror at de kommer til å vinne. Jeg ville egentlig anbefale å kjøpe Playstation 3 siden den spiller Blu-ray og i tilfelle Blu-ray går i dass så kan du spille spill på den ;)

Det er iallefall det jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PS3 er vel kanskje et billigste BD alternativet nå, til 5990. + at du får en spillemaskin. Og etter nyeste firmware så er den kanskje en beste BD spilleren?

 

Når får du også Toshiba HD DVD spilleren HD E1 til bare 2990 (!) kroner også. Det er knallbillig for en god HD DVD spiller. Har den selv, anbefales absolutt.

Link http://www.mpx.no/aspx/loginVnet.aspx?Retu...1434&plid=71434

 

Kombispiller (både BD og HD DVD) finnes, men er langt dyere enn om du kjøper to separate spillere.

Lenke til kommentar

Det som er så ille her til lands/Europa er jo at man nærmest blir snytt dersom man kjøper seg BluRay eller HDDVD spiller nå. E1 spilleren til 2990,- er forsåvidt et godt eksempel på dette. Denne spilleren får man nå forvente å få tak i til minimum halve prisen i USA(199dollar er vel det vanligste=1200kr), og da får man i tillegg med minst 5 gratis HDDVD filmer på kjøpet! Plukket selv opp en HD-A20(den ligger hakket over E1 spilleren) for 3000kr i USA for noen uker siden. Fikk da med hele 9(!) HDDVD'er på kjøpet. Bare filmene her i Norge ville vel ha kostet nesten 3000kr for seg selv.

I USA har det hvertfall skjønt at de må sette ned prisen kraftig for å få det ut i markedet, mens her i Norge vil det bare være et ekstremt lite nisjemarked dersom prisene fortsetter som dette.

 

Ang. kombispillere så er dette en dårlig deal på nåværende tidspunkt da de ikke støtter fullverdig HDDVD specs. etter det jeg har fått med meg og da forsvinner jo mye av poenget med kombispiller...

 

Edit: Og det verste er at selv 2990,- er faktisk veldig billig for E1 her til lands!

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Sliter man ikke litt med soner hvis man kjøper en spiller i USA? Er vel det samme som sonene på DVDplatene vel?

8839546[/snapback]

HDDVD spilleren spiller både gamle/vanlige DVD'er og de nye HD-DVD'ene. HD-DVD'er er sonefrie så det er null problem, men de gamle/vanlige DVD må være sone 1 for en spiller som er kjøpt i USA. Dette er for min del ikke noe problem da jeg for det første har veldig mange sone 1 filmer og for det andre har en annen sonefri DVD spiller som jeg bruker til vanlige DVD'er uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...