Iris_L Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 (endret) Heisann og god kveld Opprinnelig har jeg en liten kodesnutt utformet slik: print " » <a href=\"#gjestebok\">Gå til " . htmlentities($hent['navn']) . "s gjestebok</a><br />\n"; print " » <a href=\"pm.php?skriv=" . $_GET['bruker'] . "\">Send en melding til " . htmlentities($hent['navn']) . "</a><br />\n"; print " » <a href=\"bruker_sok.php?addfriend=" . $_GET['bruker'] . "\">Legg til " . htmlentities($hent['navn']) . " i vennelisten</a><br /><br /></div><br>\n"; Jeg skal/må sette denne koden inn i dette, eller ikke direkte inn i, men jeg må få med "hent 'navn'" osv, inn, for php fungerer jo ikke i et html avsnitt. <div class="links"> <a href="#gjestebok">» Gå til *bruker*s gjestebok</a> <a href="#gjestebok">» Send en melding til *bruker*</a> <a href="#gjestebok">» Legg til *bruker* i vennelisten</a> </div> Noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? Endret 23. mai 2007 av Iris_L
Runar0 Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 (endret) PHP <div class="links"> <a href="#gjestebok">» Gå til <?php echo htmlentities($hent['navn']); ?>s gjestebok</a> <a href="#gjestebok">» Send en melding til <?php echo htmlentities($hent['navn']); ?></a> <a href="#gjestebok">» Legg til <?php echo htmlentities($hent['navn']); ?> i vennelisten</a> </div> Eit lite tips: Prøv og gjør $hent['navn'] = htmlentities($hent['navn']); så slipper du å bruke htmlentities kvar gang du skriver ut variabelen Endret 23. mai 2007 av Shadows0
Iris_L Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Ok, takk for tips Fant foressten ut av det andre, selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå