Gå til innhold

Kan du skape fred i Midtøsten? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har lest den ja. Du må ikke missforstå meg, men å lage et spill som går ut på å forhandle frem fred. Jeg får sånn la oss lage glannsbilde følelse over heile opplegget, når en vet at det er en av de blodigste konfliktene i historien, og det per dags dato.

Jeg vet ikke hvorfor du får den følelsen, men slik er ikke Peacemaker.

Syns ikke en dokumentarfilm er forkastelig nei, men den lager heller ikke fiktive forslag til løsning.

Hvorfor er det galt å lage forslag til løsning?

 

For meg virker det som du har et noe foreldet eller umodent syn på spillmediet. Peacemaker har like mye livets rett som en hvilken som helst dokumentarfilm eller bok om temaet, og som et læringsverktøy kan det fungere vel så godt, om ikke bedre (nettopp fordi du plasseres inn i situasjonen selv).

8688345[/snapback]

 

Jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd spillet selv.

 

Det er ikke spillet i seg selv jeg reagerer på, snarere teamet.

Som et opplæringsmedium kan det være ypperlig for de som ikke kjenner konflikten noe særlig.

 

Det skal da også sies at det bør være pinelig nøyaktig info som spillet kommer med, slik at man ikke kommer i vranglære.

 

Jeg syns det å lage et spill om å lage fred mellom israelerene og plaestinerene er nokså patetisk, når man i så lang tid har prøvd å få fred i virkeligheten. Dette er min mening, om dere ikke deler den, så er det greit for meg.

Om spillets eneste mål er å øke kunnskapen folk har om konflikten, så er det bra, men stemmer det ikke at målet er å få fred?

 

Konflikten er utrolig kompleks, det er ufattelig mange interesser som påvirker. Sansyneligvis langt mer en vi vet om.

Lenke til kommentar

Og hvorfor er det patetisk med et slikt spill? Det langsiktige målet i konflikten er nettopp å få til fred, selv om kanskje ikke de mest ekstreme partene i konflikten nødvendigvis er av den oppfatningen. Kan du ikke forsøke å utdype hvorfor du mener at det er patetisk? Er det også det virkelige målet om fred i midtøsten også patetisk?

Lenke til kommentar

Istedenfor å komme meg halvkvedede viser uten innhold, så kunne du kanskje prøve å svare på spørsmålet mitt? Jeg forstår ikke helt sammenhengen mellom at et spill om å lage fred i midtøsten er patetisk, og det at man har prøvd å skape fred der?

 

Du må gjerne få lov til å synes det - jeg er bare interessert i å høre hvorfor du synes dette. Mulig det er meg som er litt treg, men jeg finner faktisk ikke noe som helst i posten din som sier noe om dette, uansett hvor gammel jeg er og uansett hvor mange ganger jeg leser posten din.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...