Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med Vista/XP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har idag fått ett ganske merkelig problem som jeg ikke har vært borti før.

Når jeg starter vista, så får jeg bluescreen rett etter bootingscreenet der det står noe om minnedumping. Når jeg prøver å starte XP så får jeg bare "svart" skjerm etter bootingscreen, men jeg hører at xp starter.

Når jeg starter med sikkerhetsmodus i vista og xp så fungere alt slik det skal.

Det jeg tenker på er at kanskje er at skjermkorte ikke får nok strøm?

Jeg byttet strømforsyning i forrige uke med den her.

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322198

Noen som har en idè hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har prøvd å bytte minnebrukkene, men uten hellt.

Kan det være grafikkorte som er ute på sine siste dager?

Maskin min:

Asus 8800gts

3500+

1,5gb

530W (linket i forrige post)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Problemet kommer når jeg har skjermkortdriverne installert. Gikk inn i sikkerhetsmodus å avinstalerte driverne både i XP/Vista og da fungerte alt som det skulle, men med en gang jeg installerte dem igjen så kom blåskjermen tilbake.

Jeg regner nesten med at det er min nye strømforsyning som har skylda, finns ikke noen måter å teste strømforsyningen for feil?

Endret av CHB3
Skrevet

Har fått likens problemer. Dette skjedde etter at jeg installerte NVTweak programmet (3. parts). Jeg avinstallerte det i safe mode, så funka alt som det skulle. Muligens at jeg installerte driverne på nytt.

Du kan alltids låne/kjøpe en sånn effektmåler som går mellom stikkontakten og strømforsyninga for å sjekke hvor mye den trekker i watt, og om det virker som mye i forhold til spesifikasjonene.

Skrevet

du kan faktisk være så uheldig at skjermkortet ditt er svidd?

hadde samme problemet på min gamle pc, gikk i blåskjerm og minnedumping i hytt å pine. Kunna vært noe statisk elektrisit fra når du installerte pcen, hadde du problemer helt fra start?

Skrevet

Ene omtalen av strømforsyningen på komplett sier at hans plutselig døde med et pang en dag. Jeg tror kanskje du har rett i at det kan være strømforsyningen som er for dårlig, med mindre problemet har vært der hele tia, da kan det være begge deler som henrik32 sier...

Skrevet

jag hadde akkurat samme problem da jeg instalerte Vista...Løste bare problemet ved å gå tilbake til XP....fattet ikke helt egentlig hva årsaken var..

Skrevet (endret)

Ok nå gir jeg opp snart.

Har fått fjernet BSOD ved å installere noen gamle skjermkortdrivere, men nå får jeg bare svart skjerm etter bootskjermen.

Har lest på ett forum at det burde fungere å installere nye chipsett drivere, men når jeg gjør det, så blir Vista deaktivert av en eller annen merkelig grunn og når jeg skriver inn CD-keyen på nytt å trykker aktiver så får jeg bare opp en feilmelding.

Noen andre som har opplevd at vista blir deaktivert når man installere hovedkort driverne?

Får også avogtil en blåskjerm som sier at det er noe feil med royal.sys (0x000000BE)

EDIT:

Er det her riktige drivere til hovedkorte mitt?

https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=329897

http://www.nvidia.com/object/nforce_winvista32_15.00.html

Endret av CHB3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...