Gå til innhold

Intel GMA 900, CS 1.6, går det bra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker som alle har sagt, at det ikke går.. Hvis du vil ha 100fps og helt stabilt må du gå for de ikke integrerte kortene..

 

Er vel egentlig bare så enkelt..

8679005[/snapback]

 

Tørr ikke si noe sikkert jeg, men stiller meg skeptisk :-).

8679015[/snapback]

skeptisk til hva av det? tror ikke det er no særlig med integrert som får 100fps.

 

Får selv 100fps med mitt ati9700 på 1557g da. Men det er ikke integrert såvidt jeg vet

Lenke til kommentar
Det virker som alle har sagt, at det ikke går.. Hvis du vil ha 100fps og helt stabilt må du gå for de ikke integrerte kortene..

 

Er vel egentlig bare så enkelt..

8679005[/snapback]

 

Tørr ikke si noe sikkert jeg, men stiller meg skeptisk :-).

8679015[/snapback]

skeptisk til hva av det? tror ikke det er no særlig med integrert som får 100fps.

 

Får selv 100fps med mitt ati9700 på 1557g da. Men det er ikke integrert såvidt jeg vet

8679344[/snapback]

 

Skeptisk til om det går bra med integrert skjermkort selvsagt.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig aldri skjønt meg på mennesker som begrunner valget sitt av pc med at det skal takle et stk spill :nei:

 

Klart vil man kjøpe det billigste samt kjøre gamle spill som går kanskje,nesten,lagg? så hvorfor ikke :hmm:

8678669[/snapback]

Fordi jeg hater spill generelt; alle utenom CS 1.6. Men jo, jeg får vel kanskje kjøre på en brukt en elns.

Lenke til kommentar

Celeron M370 1,5 @ 2,0GHz :cool:

2GB - DDR2 Ram 533MHz

Intel GMA 900 :innocent:

 

Dette er mine specs og jeg kjører CS 1.6 lett med 1024x768 x 16bit farger med en stabil FPS på mellom 60 og 80. Maks FPS er 100 og minste FPS er rundt 40 i de mest krevende situasjonene :tease: . Funker bra, men om jeg hadde hatt sjangsen hadde jeg investert i en med "uintegrert skjermkort" type MXM, helst Nvidia :cool: , siden mange av ATi kortene på billige laptoper ikke er noe tess :p .

 

Blir du eid med 40FPS kan du jo alltids skylde på at du sitter på laptop. Men blir sjelden eid uansett :D

Lenke til kommentar
Celeron M370 1,5 @ 2,0GHz  :cool:

2GB - DDR2 Ram 533MHz

Intel GMA 900  :innocent:

 

Dette er mine specs og jeg kjører CS 1.6 lett med 1024x768 x 16bit farger med en stabil FPS på mellom 60 og 80. Maks FPS er 100 og minste FPS er rundt 40 i de mest krevende situasjonene  :tease: . Funker bra, men om jeg hadde hatt sjangsen hadde jeg investert i en med "uintegrert skjermkort" type MXM, helst Nvidia  :cool: , siden mange av ATi kortene på billige laptoper ikke er noe tess :p .

 

Blir du eid med 40FPS kan du jo alltids skylde på at du sitter på laptop. Men blir sjelden eid uansett  :D

8681175[/snapback]

Sry as, men er såpass """""pro"""" at noe under 99.9 cutter det ikke...

Lenke til kommentar
Intel har laget en liste over hvilke spill som skal funke med GMA 900 her:

 

http://www.intel.com/support/graphics/inte...b/CS-011967.htm

8681468[/snapback]

 

 

Nice..Kjekt at du kom med denne listen..takker..

Skulle gjerne sett om det var en sånn liste for 256 MB ATI ® Radeon® Xpress 1150 HyperMemory

 

Sry as, men er såpass """""pro"""" at noe under 99.9 cutter det ikke...

 

Det er det tåpeligste jeg har hørt...

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Det er langt fra tåpelig. CS 1.6 oppfører seg ganske merkelig mtp FPS, og hele spillet går merkbart raskere, glattere og du skyter mye benere med 100 FPS enn annet. I CS krever også 640x480 omtrent det samme som 1280x1024, så den lave oppløsningen er heller ingen garanti for at det skal gå glatt. Når du i CS er blitt litt erfaren vil alt annet enn helt stabil 100 FPS være uaktuellt fordi spillet oppfører seg helt anderledes og andre spillere med 100 FPS vil få store fordeler over deg. Dette har ikke noe med Hz på skjerm eller tåpelige progamere, men rett og slett at CS optimalt kun kan spilles med 100 FPS.

 

Selv tviler jeg sterkt på at GMA900 er kraftig nok til CS 1.6, og du må nok over på en dedikert grafikkontroller fra nVidia eller ATI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...