Gå til innhold

Noen som vet noe om matkostnader?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja, i tillegg kan man raide frysern for å finne kjøtt ;)

8680624[/snapback]

Tilslutt så lærer de og får seg sånn fryser med lås på. :thumbdown:

Heldigvis så er disse veldig enkle å dirke opp. :p

8680643[/snapback]

:yes: Prater du av erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2000-2500kr er vel en vanlig sum.

Mat er det siste jeg sparer på, er mye annet jeg heller kutter.

8681151[/snapback]

så sant så sant...

8681167[/snapback]

helt ærlig...jeg kutter heller på maten enn på ting som klær, sko og sånt (nei, jeg handler ikke mye) men jeg ville vært i go stand til å sulte et par dager for å kjøpe ny bukse :whistle:

har familie i nærheten, kan gå på middagsbesøk :whistle:

Skrevet
jeg har en tendens til å overdrive med tilbehør når jeg lager mat, men jeg opererte med et budsjett på 100 kr pr dag til mat da jeg hadde hybel. Langtidsplanlegging var sjeldent et hett tema :p

jeg kostet stort sett ikke på meg mer enn ett måltid hjemme om dagen heller i den perioden (lunsjen på jobben koster meg 150 kr i mnd), og det var ofte frossenpizza, fjordlands eller utemat...

Gode tips til sparing på matbudsjettet: mamma lager god mat. mamma blir glad hvis jeg vil spise middag hjemme en gang i blandt, mamma gir meg rester av den gode maten. Bytt ut mamma i foregående setninger med mormor og gjenta. :)

8681181[/snapback]

:!: :!:

Skrevet

Eller hva med å droppe å kjøpe den dyre buksa, og heller spise god, sunn og riktig mat!

evt. dukke opp hos familien din en dag skikkelig underernært... (= de gir deg penger til mat) ;)

Skrevet
Eller hva med å droppe å kjøpe den dyre buksa, og heller spise god, sunn og riktig mat!

evt. dukke opp hos familien din en dag skikkelig underernært... (= de gir  deg penger til mat) ;)

8681597[/snapback]

var egentlig det som var planen min...skaffe meg litt medlidenhet hos familien :innocent:

Skrevet

Det funker fett det...

Hver gang jeg er blakk men trenger nye klær, tar jeg på meg de mest fillete klærne jeg har når jeg går ut av huset...

= mamma blir flau over hvordan jeg ser ut og gir meg penger til nye... ;)

Sleipt? nei, man må jo klare seg selv her i verden...

Skrevet
Det funker fett det...

Hver gang jeg er blakk men trenger nye klær, tar jeg på meg de mest fillete klærne jeg har når jeg går ut av huset...

= mamma blir flau over hvordan jeg ser ut og gir meg penger til nye... ;)

Sleipt?  nei, man må jo klare seg selv her i verden...

8682056[/snapback]

Så sant så sant :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...