Gå til innhold

Med Nintendo DS som pensum (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke noe spesielt med at valget av underliggende plattform falt på Nintendo DS. Det kunne like gjerne vært PSP. Læringsplattformen er uansett programmet de har spesialutviklet. Det er det som tydeligvis er juvelen i undervisningsopplegget. Hvor mye bedre engelsk man får av å spille Super Mario er heller uvisst, og hvorfor man skulle utsette seg for å ha det på et fremmed språk framfor sitt eget likeså.

 

Det som hadde vært spennende å lese var hvordan/om spillet tok i bruk Nintendo DS spesielle egenskaper. Bruker den konsollen på en måte som ikke ville vært mulig på andre plattformer (tilting, styrepinne, etc)?

Sånn som artikkelen står nå er den heller uinteressant - spesielt for gamere.

Lenke til kommentar

Pedagogisk sett vil DS'ens utforming hvor man kan holde dne som en bok og bruke stylusen som en penn gjøre DS adskillig bedre egnet til undervisningsøyemed enn PSP.

 

DS har jo lenge hatt en profil med læringsspill, med tanke på Dr. etellerannets brain training etc.

 

At man tar i bruk utradisjonelle virkemidler i språkundervisning viser jo bare hvor fremoverlent Japan er i globaliseringen. Engelsk kommer til å bli viktigere og viktigere å kunne fremover.

 

Jeg er uenig med deg ang. artikkelen i sin helhet, som eier av DS mener jeg denne artikkelen nok en gang viser allsidigheten til Nintendo DS som håndholdt konsoll, og viser tydedlig hvordan DS bevisst differensierer seg fra PSP som heller satser på å være en multimedia maskin med film og musikk.

Lenke til kommentar
Det er jo ikke noe spesielt med at valget av underliggende plattform falt på Nintendo DS. Det kunne like gjerne vært PSP

8669752[/snapback]

Langt derifra. DS har en langt større brukerbase enn PSP. Samtidig er også brukerbasen mer allsidig og spesifikt for denne typen spill på DS. Trykkskjermen gjør DS til en langt bedre plattform for dette enn PSP.

Sånn som artikkelen står nå er den heller uinteressant - spesielt for gamere.

8669752[/snapback]

Det finnes mange forskjellige gamere. DS har gitt opphav til en ny gruppe gamere. Og til denne gruppen er dette spillet nærmest perfekt. Men jeg har mine tvil om at det blir like populært som Brain Age.

Lenke til kommentar
Hvor mye bedre engelsk man får av å spille Super Mario er heller uvisst, og hvorfor man skulle utsette seg for å ha det på et fremmed språk framfor sitt eget likeså.

8669752[/snapback]

 

Super Mario er kanskje et litt dårlig eksempel, men jeg tror at hvis man bruker et fremmedspråk til "praktiske formål" som å lese bøker, se på på tvserier og ikke minst spille spill så vil dette hjelpe stort. Jeg vet ivertfall at jeg nøt godt av Baldur's Gate når jeg lærte meg engelsk :).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...