Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan dempe nervøsitet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det stiller litt krav til hva man skal gjøre da, olsen ;)

 

Litt kjipt om han er nervøs for å hoppe utfor et stup å omtrent ikke klare å stå på beina når han gjør det. Eller om han er nervøs for å snakke til drømmedama, så hjelper det lite å komme sjanglende bort til henne desorientert :D

Men dog, på noen ting funker nok trikset ditt fint :)

Lenke til kommentar
http://www.innergametapping.com/ Er hvertfall verdt et forsøk. Mange som har fått vellykede resultater med denne teknikken

8668737[/snapback]

 

 

Den linken der var helt rå! tusen tusen takk for at du postet den :love: en halvtime siden jeg prøvde det og føler meg bedre enn etter flere år med endeløs angstjobbing!! jeg skylder deg en stor tjeneste :D

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
http://www.innergametapping.com/ Er hvertfall verdt et forsøk. Mange som har fått vellykede resultater med denne teknikken

8668737[/snapback]

 

 

Den linken der var helt rå! tusen tusen takk for at du postet den :love: en halvtime siden jeg prøvde det og føler meg bedre enn etter flere år med endeløs angstjobbing!! jeg skylder deg en stor tjeneste :D

8668947[/snapback]

Jeg vet!! Enten det er fysisk eller psykologisk; Det funker!!

Lenke til kommentar

Vet du hvorfor det funker? :D

 

Husker jeg såg på tv eller leste om noen unger som alltid ble bilsyke.. Så ble de gitt tabeletter mot den bilsyken.. Tingen er, at de tabelettene bare var helt vanlige drops, men de fungerte fordi ungene trodde at det var ekte tabeletter..

Hva enn hjernen din tror på, fungerer.. Er jo i teorien samme med selve nervøsiteten, det er bare hjernen din som lager en tanke om noe, som er koblet med følelser som du gjenkjenner som nervøsitet..

 

Thats the truth :)

 

edit:

Ta taglinen til innergametapping.com for eksempel:

Unleashing The Confident Pick-Up Artist Within You,

using Emotional Freedom Techniques

Forstår du virkemåten? :)

Endret av Wubbable
Lenke til kommentar
Vet du hvorfor det funker? :D

 

Husker jeg såg på tv eller leste om noen unger som alltid ble bilsyke.. Så ble de gitt tabeletter mot den bilsyken.. Tingen er, at de tabelettene bare var helt vanlige drops, men de fungerte fordi ungene trodde at det var ekte tabeletter..

Hva enn hjernen din tror på, fungerer.. Er jo i teorien samme med selve nervøsiteten, det er bare hjernen din som lager en tanke om noe, som er koblet med følelser som du gjenkjenner som nervøsitet..

 

Thats the truth :)

 

edit:

Ta taglinen til innergametapping.com for eksempel:

Unleashing The Confident Pick-Up Artist Within You,

using Emotional Freedom Techniques

Forstår du virkemåten? :)

8681809[/snapback]

 

 

ja, men faktisk så tror jeg at det har mye med tappingen og gjøre for å "forstyrre" nervene eller avlede dem på en måte.. at du setter igang alle nerver som skal til for å bekjempe denne angsten feks.. men har vel noe med psyken som du sa også ja :) funker gjør det ihverfall, og er jo psyken en må jobbe med først og fremst :yes:

Lenke til kommentar
Så sant, så sant :D

Tror du har rett i det med nervene også :p

 

Heh, da burde jo den ultimate måten være å slå der på siden av albuen, rett inn i noe, som gir den der elektrosjokk lignendes effekten ^^ (En del nerver der)

8681926[/snapback]

 

 

ja, DET burdte ihvertfall avlede deg fra hva som helst!! for det gjør noe så inni granskauen vondt ja!! :p begynne med mild form for selvskading hahaha :tease:

Lenke til kommentar
Så sant, så sant :D

Tror du har rett i det med nervene også :p

 

Heh, da burde jo den ultimate måten være å slå der på siden av albuen, rett inn i noe, som gir den der elektrosjokk lignendes effekten ^^ (En del nerver der)

8681926[/snapback]

 

 

ja, DET burdte ihvertfall avlede deg fra hva som helst!! for det gjør noe så inni granskauen vondt ja!! :p begynne med mild form for selvskading hahaha :tease:

8682055[/snapback]

Hehe, er jo så vondt noen ganger (et uhell en gang) at man så vidt klarer å bevege armen på dager :p

Lenke til kommentar

Når jeg er nervøs og gruer meg får jeg ufattelig vondt i magen. I fjor vår når innspurten til hovedoppgaven var i gang og jeg lå så langt etter at jeg skjønte jeg mest sannsynlig kom til å stryke, var jeg ufattelig nervøs.

 

Plutselig kunne jeg bare hylgrine og skjelve som bare det, og klarte ikke å konsentrere meg i det hele tatt. Det som funka best var å lukke øya å puste inn og ut veldig tungt, sånn at du kjenner det helt ned i magen. Når jeg gjør det et par ganger, blir jeg mye roligere, og det kjennes ut som om knuten i magen løser seg opp.

 

Har brukt denne teknikken mange ganger siden, spesielt i stressende situsjoner som rett før et jobbinturvju o.s.v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...