Gå til innhold

Forslag til bærbar pc med følgende specs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en bråte med maskiner som vil oppfylle de vilkårene. Det hadde vært mye lettere å hjelpe deg dersom du tok deg tid til å beskrive hva den skal brukes til.

8666880[/snapback]

 

Skal bruke den til:

- digital billedredigering (photoshop, lightroom)

- kontorarbeid (word, powerpoint)

- film (ikke editering)

- musikk inkl redigering, f.eks. med Cubase

- en del spilling, men dette er ikke så viktig

- fordel å ha muligheten til å kjøre flere programmer samtidig uyten av maskina henger seg opp

Lenke til kommentar
Du ønsker god batteritid. Betyr det at maskinen må være mobil - altså at du vil ha den med deg til enhver tid, eller vil den først og fremst stå tilkoblet på en og samme plass?

 

Betyr byggekvalitet noe?

8667139[/snapback]

 

Vil komme til å ta den med meg på reiser/turer. Har nå en 3 kg beist som går greit å slepe med seg. 3,5 kg skulle vel også gå greit.

 

Byggekvalitet betyr en del, men den er ikke av vesentlig betydning.

Lenke til kommentar
Anbefaler HP pavilion serien, gode pcer, ser bra ut også.

Ser at Pavilion ikke har noen på over 2ghz, men denne skal fungere bra til de fleste spill foreløpig, stor skjerm er også fint for bilderedigering og slikt.

8667146[/snapback]

 

Takk for forslag!

 

Har sett på denne tidligere, men prosessor på 1,8 Ghz og 1 GB RAM, er litt under det jeg er på jakt etter.

Lenke til kommentar
Vis batteri er en viktig kriterie så ville jeg sett på Dell Inspiron 6400, vis du velger 9 cellers batteri så får du rundt 6 timer batteritid.

8666928[/snapback]

 

Minne kun 1 GB og for treg prosessor!

8667075[/snapback]

Det er ikke kun 1Gb minne på Dell I6400, du konfiguerer selv og kan velge 2Gb vis du vil.

 

Men hvorfor må du ha minimum 2Ghz prossesor?

Lenke til kommentar
Vis batteri er en viktig kriterie så ville jeg sett på Dell Inspiron 6400, vis du velger 9 cellers batteri så får du rundt 6 timer batteritid.

8666928[/snapback]

 

Minne kun 1 GB og for treg prosessor!

8667075[/snapback]

Det er ikke kun 1Gb minne på Dell I6400, du konfiguerer selv og kan velge 2Gb vis du vil.

 

Men hvorfor må du ha minimum 2Ghz prossesor?

8667304[/snapback]

 

Ved billeddredigering er dette en fordel har jeg lest, f.eks. prosessorkrevende oppgaver som RAW konvertering som jeg driver en del med.

Lenke til kommentar
Da ville jeg sett på Dell XPS m1710 eller Zeptno Znote 6625WD

8667449[/snapback]

 

Dell XPS m1710 blir for dyr, med ønskede specs kommer den på ca kr 18000.

 

Zepto'n fant jeg ingen konfigurasjonsmuligheter til, den har kun 1 GB RAM og for treg prosessor. Men takk for forslag.

Lenke til kommentar
Multicoms HEL80 kan vurderes. Tenkte på Dell 9400, men den er litt for tung i forhold til det du antydet. HEL-maskina gir mye kraft for pengene, og her en godt opløst skjerm til å være 15,4. Dette er et must når man driver med bilderedigering.

8667495[/snapback]

 

 

Takk, denne visste jeg ikke om. Ser jo meget lovende ut med deh skjermen. Absolutt verdt en nærmere titt.

Lenke til kommentar
Multicoms HEL80 kan vurderes. Tenkte på Dell 9400, men den er litt for tung i forhold til det du antydet. HEL-maskina gir mye kraft for pengene, og her en godt opløst skjerm til å være 15,4. Dette er et must når man driver med bilderedigering.

8667495[/snapback]

 

Ser av specs at den har core duo/core 2 duo. Hva menes med skråstreken? Såvidt jeg vet er det vel forskjell core duo og core 2 duo...så hva bruker denne?

Lenke til kommentar
Da ville jeg sett på Dell XPS m1710 eller Zeptno Znote 6625WD

8667449[/snapback]

 

Dell XPS m1710 blir for dyr, med ønskede specs kommer den på ca kr 18000.

 

Zepto'n fant jeg ingen konfigurasjonsmuligheter til, den har kun 1 GB RAM og for treg prosessor. Men takk for forslag.

8667627[/snapback]

Her kan du konfigurere Zepto'en.

Lenke til kommentar
Da ville jeg sett på Dell XPS m1710 eller Zeptno Znote 6625WD

8667449[/snapback]

 

Dell XPS m1710 blir for dyr, med ønskede specs kommer den på ca kr 18000.

 

Zepto'n fant jeg ingen konfigurasjonsmuligheter til, den har kun 1 GB RAM og for treg prosessor. Men takk for forslag.

8667627[/snapback]

Her kan du konfigurere Zepto'en.

8668292[/snapback]

 

Yess! Da kom det på kr 15100 med de specsa jeg ønska meg. Absolutt vært å vudere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...