Gå til innhold

Musikk headset til 800-1000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da ville jeg sett på disse:

 

- Sennheiser HD280 Pro.

Særdeles bra støydemping. Lettdrevet. Store klokker.

Fin og balansert lyd. Sammenleggbar.

 

- Sennheiser HD25-SP.

Mindre av størrelse. Vil klemme på ørebrusken.

Demper godt. God lyd, med mer bass enn HD280 Pro, men ikke like detaljert.

Meget solid bygget.

 

- Ultrasone HFI-550.

Ganske lik konstruksjon som HD280 Pro. Demper ikke like godt, men er mer behagelig.

Mer bass og mer "underholdende" lyd.

Mye hodetelefon for pengene (under 1000-lappen).

 

- Beyerdynamic DT770-80 Pro.

En del dyrere (rundt 1.700,-), men verdt de ekstra penga.

Mye grom bass, og generelt veldig underholdende lyd.

Veldig behagelig og bygd som en oljetanker. ;-)

Virkelig hifi-greier, og varer lengre enn det meste.

 

Ellers er det mye bra lesing på www.headfi.com, hvis du vil grave litt dypere. ;-)

Lenke til kommentar

Har bare såvidt prøvd SR60, og den er ikke så verst, men jeg synes lydbildet blir veldig lite. Bassen er artig, dog.

Den største ulempen for din del, er vel at den er helt åpen. Den demper ikke noe som helst, hverken inn eller ut.

 

Grado er dessverre også veldig overpriset utenfor USA. Omtrent dobbelt så dyre her i Norge, f.eks. Og det er de ikke verdt.

Så jeg kan ikke anbefale nykjøp av Grado i Norge.

Lenke til kommentar

Jeg har selv Grado sr80 som er modellen over sr 60. Syns grado har fantastisk engasjerende lyd, og spessielt til rock. Ulempen er selvfølgelig at de er overpriset i norge og at alle rundt deg hører musikken like godt som deg. Hvis du vil ha Grado lyd til en god penge anbefaler jeg deg heller å vurdere alessandro sine headset som ikke er overpriset. allesandro er lett modifiserte grado. En annen negativ egenskap jeg må nevne med grado er at de er ubehagelige å ha på i mange timer i strekk. Hvis du vurderer åpne headset som grado kan jeg ikke la være og anbefale sennheiser hd 555.Er utrolig behagelige, merker ikke at man har dem på seg. I spill og film er hd 555 fantastiske. Jeg tør nesten ikke å spille doom 3 med dette headsettet på. Hvis du helst vil ha lukket headset kan jeg si at jeg må anbefale deg og investere i beyerdynamic dt 770. Har 32ohm versjonen som jeg bruker til mp3 spiller og pc nå. Holder støy såpass mye ute at man kan høre på rolig musikk bakerst på bussen. Lydbildet er stort og deilig med masse grombass på bunnen. Selv om det er masse bass føler jeg ikke lydbilde blir noe mindre detaljert av den grunn. Dette headsettet er veldig godt egnet til metal. Vil også tørre å påstå at dt770 egner seg til det meste innenfor musikk. Red Hot Chili Peppers høres bra ut, Loreena McKennitt høres bra ut, mozart høres bra ut. Man hører bass+ hva vokalistene synger+ alle andre instrumenter. Er nok litt farget lyd men alle headset er jo det til en viss grad hvis man ser bort i fra stax til 10 000 kr +. Vil også anbefale www.headfi.com slik som JensL. Veldig bra forum. Det eneste jeg må advare mot er at alle der maser om at man må ha en ekstern hodetelefonforsterker på headfi. Mine dt770, hd555, grado sr 80 høres helt bra ut uten. Anbefaler deg å prøve litt forskjellig før du kjøper

Lenke til kommentar

Jepp, Sennheiser HD555 er en meget god hodetelefon. En av de bedre til under 1000-lappen.

Jeg synes også at DT770 passer til det meste av musikk, i tillegg til å være fantastisk morsom til film og spill.

 

Når det gjelder dedikert forsterker, er ikke HD555 og Grado SR80 de som trenger det mest. DT770-32 er også ganske snill.

Men de aller fleste hodetelefoner over 1000-lappen låter bedre med egen forsterker. Det varierer selvfølgelig hvor mye bedre det låter, men på noen modeller er det veldig merkbart.

 

Men det er viktig å skaffe seg en god hodetelefon først. :-)

Og det er ikke slik at det er helt nytteløst å bruke en 250 ohms hodetelefon direkte fra en MP3-spiller. Du får som regel nok lyd, men du får bare ikke utnytta den fullt ut.

 

PS: Plague, linjeskift og avsnitt er fine dyr. ;-)

Lenke til kommentar

HFI-550 og HD280 Pro er stort sett like lett å drive.

Sennheiseren har mer nøytral lyd, mens Ultrasone'en er mer underholdende (mer bass), muligens litt snillere mot dårlige MP3'er.

Sennheiseren demper 32 dB, mens Ultrasone'en demper ca.14-18 dB.

Ultrasone'en er mer behagelig å ha på over lengre tid.

Lenke til kommentar

Jeg har UltraSone HFI 650, modellen over 550, og jeg er veldig fornøyd med konstruksjonen på headsettet. Brukte det i starten sammen med en iPod mini, og dette fungerte relativt greit, selv om det manglet litt av den kraften det får ved å bruke det gjennom en forsterker.

 

Jeg tror HFI 550 vil være et godt valg om bord på en båt :)

 

(PS: Jeg har lite erfaring med hodetelefoner i denne klassen, bare så det kommer frem)

Lenke til kommentar
Eg ser at Ultrasone HFI-550 ligger på 729,- på cdon.com via prisguide på amobil.no. Då er vel dette eit veldig bra kjøp i forhold til Sennheiser HD280 pro som ligger på 1095,- på det billigste?

8687133[/snapback]

 

Ja, HFI-550 til 729,- er en veldig bra pris, faktisk.

HD280 Pro til 1.095,- er heller ikke verst, men jeg hadde nok gått for Ultrasone selv.

Lenke til kommentar

Fikk headsettet mitt i dag :!: Må sei at eg er VELDIG fornøyd :p Spesielt til prisen (729,-).

 

Ellers kan eg ikkje forklara kossen lyden hørres ut fordi eg er ikkje så god på sånne tekniske ting og eg har ikkje noken brukbare headsett å sammenligne med.

 

Men som sagt, veldig førnøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...