Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptop trenger strøm...


Anbefalte innlegg

Litt vanskelig med en beskrivende tittel med begrenset tegn i emnefeltet... Men spørsmålet mitt er dette:

 

Har en Acer laptop med en strømforsyning som tok kvelden her for et par dager siden. Skulle så gjerne ha brukt denne laptopen i morgen, men får selvsagt ikke tak i korrekt strømforsyning til i morgen.

 

Spørsmålet er således om jeg kan bruke en strømforsyning fra en Fujitsu-Siemens laptop? Kontaktene passer overens, men det er litt avvikende in- og outputbeskrivelse på transformatoren.

 

Fujitsu-Siemens' strømforsyning har:

Input: 100-240V~, 50-60Hz 1,7 A

Output: 20V [likestrømtegn] 3,25A

 

Acer-adapteren har:

Input: 100-240V~, 50-60Hz, 1,6A

Output: 19V [likestrømstegn] 3,42 A

 

Som dere ser et det litt avvik i spenning om ampere - kan dette være skadelig for laptopen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

 

Tror ikke det har så mye å si. Jeg har en IBM T42p som er på 16V og brukt poweret på laptop som skal ha 19V, og det gikk helt fint. Bør kanskje ikke overbelaste maskinen for mye med hevy 3D spill og rendring av tung type.

Sjekk de nettsider som selger brukt for en "ny" strømforsyning.

 

Håper det ordner seg :)

 

 

 

Greb

Lenke til kommentar

Går nok fint. 1V over er ikke mer enn feilmarginen i en strømforskyner. Om den maks kan levere et par hundre mA mindre skal ikke gjøre noe. Det er også en viss feilmargin der, så man kalkulerer at maskinen aldri skal trekke så mye som maks på strømforskyneren uansett.

 

Du smeller selfølgelig all garanti og reklamasjonsrett på maskinen ved å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...