Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjem ikkje innpå routeren.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, har du vert inne på routeren før?

Har du mistet brukernavnet og passordet?

Det kan ofte lønne seg med en restart av routeren vist de ikke oppfører seg som den skal.

I værstefall er det også en reset knapp som vil gjør at routeren laster inn fabrikkinnstilingene..

 

 

 

Men uansett så må du nok gi oss litt mere informsajon vist vi skal kunne hjelpe deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er en Allied Telesyn AT-RG634

8666599[/snapback]

Gjetter vilt på at du har fått/leid denne av din ISP(antagelig et lokalt E-verk?). Om dette stemmer så antar jeg også at de har sperret webinterfacet, utifra bildet du viser til.

 

 

Mvh

AndersL

Lenke til kommentar

Du kan jo resette den.

Men om det er ISP sin eiendom, så er nok ikke det så lurt.

 

Men husk om du resetter den er det mulig du ikke har internett mer, siden du sikkert ikke har innstillingene for ISP som er forhåndsprogrammert i routeren.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Gjetter vilt på at du har fått/leid denne av din ISP(antagelig et lokalt E-verk?). Om dette stemmer så antar jeg også at de har sperret webinterfacet, utifra bildet du viser til.

 

 

Mvh

AndersL

8666871[/snapback]

 

Denne har eg fikk eg med når eg bestillte bredbånd via et firma som heter Enivest, som er et bredbåndsfirma på vestlandet.

 

Eg har prøvd å reset'e routeren, uten hell.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Kontakt din ISP og få de til å forklare deg hvordan du kommer deg inn og får åpnet porter. Om de ikke gir deg den muligheten, gir jeg det det rådet å bytte ISP.

8667470[/snapback]

 

Vil ikke helt si meg ening i dette siden dei routerene er sentralt driftet og dermed kan ikke brukeren endre config. (og om han hadde endret det så hadde den blitt resatt etter en time)

 

Men i hvertfall, sett utstyret du skal nå på ip 192.168.80.254, alle ukjente porter på utsiden blir automatisk videresendt dit med den configen som enivest bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...