Gå til innhold

Vmod av GPU ved hjelp av blyant?


Anbefalte innlegg

Går det an til å bruke blyant istedet for korukturlakk(vet ikke hvordan det skrives)

for å Vmodifisere skjermkortet?

 

Raske svar har vært aller best siden jeg tenkte jeg skulle gjøre det før jeg legger meg :)

 

EDIT: Dårlig emne-tittel

Endret av SirSalemonsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri hørt om vmodding med korrekturlakk, men såkalte "pencil-mods" har jeg hørt mye om.. disse er ofte brukt for å utføre mindre vmods og vdrop mods... Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

Lenke til kommentar
Har aldri hørt om vmodding med korrekturlakk, men såkalte "pencil-mods" har jeg hørt mye om.. disse er ofte brukt for å utføre mindre vmods og vdrop mods... Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Conductive paint er ikke det Korekktur lakk? altså det går an til å vmod med blyant ? ja, ja tusen takk for raskt svar ;)

Lenke til kommentar
Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Vil bare påpeke det at blyanter ikke inneholder bly, men grafitt. så blyanter leder ikke voldsomt bra strøm, og spesielt ikke hvis du tegner på et kretskort med det.

Lenke til kommentar
Mener at det også er mulig å vmodde med blyant.. tykkelsen på blyanten, og hvor hardt (hvor mye bly) du pressert å¨blyanten, bestemmer da hvor mye motstand det blir..

8659164[/snapback]

Vil bare påpeke det at blyanter ikke inneholder bly, men grafitt. så blyanter leder ikke voldsomt bra strøm, og spesielt ikke hvis du tegner på et kretskort med det.

8661178[/snapback]

 

Du trenger ikke noe som leder voldsomt godt strøm når du skal voltmode. Det er ikke så mye som skal til. Jeg blyanta litt på denne motstanden og fikk ytterligere 90MHz på RAMen.. Kjører nå 990MHz (1980MHz).

Endret av Gordon_Freeman
Lenke til kommentar
Er ikke conductive paint sånn du reparerer varme-tråder i bilvinduer ol med. Det er i hvertfall ikke korrekturlakk, det kan jeg si helt sikkert.

8668766[/snapback]

 

Jo, det stemmer det. Hos Clas Ohlson er det omtalt som "bakrutereparasjon" så vidt jeg vet..

 

EDIT: Link til bakrutereparasjon hos Clas Ohlson

Endret av Gordon_Freeman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...