Gå til innhold

gode lærebøker om digital speilrefleks


Anbefalte innlegg

jeg er på jakt etter en god bok for å lære meg å bruke mitt nye canon eos 400d. jeg er ny når det gjelder speilrefleks og ønsker en god lærebok på dette.

 

den bør være på norsk.

 

(om denne tråden er feilpostet beklager jeg og ber en moderator flytte den dit den hører hjemme)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hørt mange godord om Magnar Fjørtoft sin "Digitalfotografering i praksis"

8658297[/snapback]

Holder på og leser igjennom denne for tiden. Anbefales på det sterkeste. :)

Godt skrevet, forklarer alle tekniske begreper uten for mye "om og men". Dog er den kanskje allerede litt utdatert, siden forfatteren lager et leven av å komprimere bildene dine... (Allerede 4 år gammelt)

 

Sjekk innom ditt lokale bibliotek, og se om de har et eksemplar liggende. Så kan du skumme igjennom den, før du eventuelt vil bestemme deg om å kjøpe den. Samtidig kan du jo også kikke på andre fotografibøker de har i hyllene sine.

 

Forøvrig er den riktige tittelen "Digital fotografi i praksis". Kun til etteretning. ;)

 

Cheers,

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
takk for raske svar! :D men er den 4 år gammel altså..? er ikke noe nyere på markedet da? selv om jeg vet at teorien ang fotografering er den samme altså. hehe

8658566[/snapback]

 

 

Tror ikke du trenger noen nyere bok egentlig. Det har vel ikke skjedd så mye på dSLR fronten annet enn megapixler?

 

Grunnprinsippene er de samme.

Lenke til kommentar
takk for raske svar! :D men er den 4 år gammel altså..? er ikke noe nyere på markedet da? selv om jeg vet at teorien ang fotografering er den samme altså. hehe

8658566[/snapback]

Den er nettopp kommet i 3. utgave og er absolutt ikke "gammel". Har selv 2. utgave uten at den på noen måte er utdatert.

At Fjørtoft "gnager" om komprimering synes jeg personlig er et helt greit poeng. Selv om vi lever i Norge og "alle" har bredbånd, så er det jo noen (meg bl.a) som sender til utlandet og til båter med satellitt, og da er komprimering veldig praktisk. Jeg vet dette, men det er mange som bør vite om kompresjon før de sender. :cool:

Lenke til kommentar

Boken Fotografering av John Hedgecoe kan anbefales på det varmeste. :thumbup:

Veldig mange bilder med forklaringer og tekniske instillinger.

Tar for seg komposisjon,lyssetting og fototeknikk.

Fotografering av John Hedgecoe

Jeg mener du vil lære mer om selve fotograferingen og kamera instillinger av boken Fotografering enn av boken Digital fotografering i praksis. :)

Boken Digital fotografering i praksis tar mest for seg redigering av bilder og handler mest om det.....

Endret av naits81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...