Gå til innhold

Flere fuglebilder til kritikk - Endelig en ******


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Må bare si det først, at emnetittelen er brukt som lokkemiddel, og det ser ut som jeg har lykkes med det.. :)

 

Var ute på en aldri så liten fototur med en kompis nå isted. Hovedmotivet var fugler av ulike slag, men det vi fikk øye på, hadde absolutt ikke ventet oss. Måker og ender var mer enn nok for oss, og vi tok noen bilder av de også, til å begynne med.

 

Bilde1

67382.jpeg

 

Bilde2

67383.jpeg

 

Bilde3

67384.jpeg

Senere så vi litt utover det bitte lille vannet, og dette er hva vi fant.

 

Bilde4

67375.jpeg

 

Joda, du tippet riktig, det er en hegre. Ganske uvanlig i disse trakter, tør jeg påstå.

 

Ihvertfall.. Jeg, kompisen min fulgte etter hegren der den fløy, på våre gamle og utslitte sykler (min var ihvertfall det). Underveis tok vi noen bilder av hegren, der den fløy høyt oppe over trærne. Vi prøvde å lokke den med et 2 ukers gammelt loff, men den sa nei takk.. Vi fikk ihvertfall tatt noen bilder, men hegren var for langt unna. Noen av bildene er forstørret såpass mye at det går ut over skarpheten. Det er sørgelig, for de er en fantastisk fin fugl.

Bilde5

67387.jpeg

 

Bilde6

67388.jpeg

 

Bilde7

67389.jpeg

 

Bilde8

67390.jpeg

 

Den satt seg ned ved vannkanten, og vi snek oss innpå, men den fløy sin vei. I mangel på båt, og med hevede øyenbryn, måtte vi gi tapt da den fløy langt, langt, langt utpå vannet, og forsvant i horisonten. :no: Vi dro hjem igjen med de gode minnene i behold. Og i hodet svirret det rundt kun ett bilde;

 

Vårt aller siste syn av den fantastiske skapningen. (Bilde9)

67391.jpeg

 

Takk for meg, og jeg håper du liker både historien og bildene.. :)

 

Red.: Leif.. :ermm:

Endret av Gissan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må bare si det først, at emnetittelen er brukt som lokkemiddel, og det ser ut som jeg har lykkes med det.. :)
Vel, Bob-bob.. Det blir litt som å lokke folk til puben med råbillig flat øl. Man skal være helv***s glad i øl, for å synes det var verd det. :roll:

8657404[/snapback]

Det er da tross alt ikke emnetittelen jeg ønsker kritikk på, men bildene istedet.

 

Grunnen er at flere skal se tråden, og da får jeg flere tilbakemeldinger, enn hvis jeg bare skrev "Fuglebilder til kritikk", eller lignende..

 

Denne delen av forumet er ganske lite aktiv sett i forhold til veldig mange andre deler, og å få presset ut kritikk av alle som er innom kalles utnyttelse.. :)

 

Anyway, ingen som har noe kritikk på bildene? :)

Lenke til kommentar
Grunnen er at flere skal se tråden, og da får jeg flere tilbakemeldinger, enn hvis jeg bare skrev "Fuglebilder til kritikk", eller lignende..

Ser desverre ikke ut til at emnet redder deg.. :p

 

For mitt vedkommende må det være noe med bildet (synes personlig ingenting om massepostinger i et kritikkforum) som pirrer meg for å gidde å ytre noe (konstruktivt) om det. I tillegg har jeg et minimumskrav til meg selv om at hvis jeg ikke har noe positivt å si, holder jeg heller kjeft.

Desverre klarte jeg egentlig ikke det denne gangen («flat øl»). Man bør som antydet være (noe) entusiastisk ovenfor den type "modeller" for å ikke enkelt og greot slakte det du har postet denne gangen. - Beklager.

Lenke til kommentar

Tja, måser (eller måker) er ofte lett tilgjengelige, så problemet med å ta bilder av dei, er at en ofte må få til noke veldig bra for at det skal bli minneverdige resulater.

 

Bilde 1 er uskarpt. Men øyeblikket er bra. Kunne kanskje prøvd frå ein annan vinkel.

 

Bilde 2 ser også litt uskarpt ut, og situasjonen måse eter brødbit er vel kanskje ikkje superspennande.

 

Bilde 3 syns ikkje er var så verst. Kroppen er relativt skarp samtidig som en ser bevegelsesuskarphet i vingane. Kunne blitt veldig bra med endå litt meir bevegelsesuskarphet i vingane, men då skal en jo vere veldig god til å panorere. Det hadde også vore bra med ensfarga bakgrunn i staden for den todelte.

 

Bildene av hegra antar eg at du ikkje ønsker kritikk på, siden dei ser ut til å vere med som en kuroisitet til historia di.

 

Alt i alt syns eg vel kanskje at du kunne droppa å legge ut nokon andre bilder enn nr 3. Samt droppa historia. Den er ikkje så veldig innholdsrik til historie å vere: "...vi var på tur og så fant vi noken fuglar....".

 

Dersom du hadde lagt ut litt færre bilder, så har eg en mistanke om at du ville fått litt meir konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar

Bilde 2 og 3 synes jeg er best. De med bare måke og himmel synes jeg blir litt for kjedelig. Spesielt når det kommer mange av dem.

 

Men bilde 2 og 3 var fine bilder. Dog bilde 2 var litt grått og mørkt.

 

Jeg tilatet meg selv å gå en liten turn innom levels, curves og contrast. Håper du ikke har noe imot det.

 

post-94759-1179759806_thumb.jpg

 

 

Det ble mange andre også som jeg synes ble litt grå å trist.

 

I bilde 3 fikk du med litt gress og slikt som gjorde bilde betydelig bedre etter min smak.

 

Bilde 5 var heller ikke så verst, men litt uskarpt?

 

Ellers ble resten av bildene kjedelige med bare en grå bakgrunn og en fugl.

Endret av Aak1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...