Mneckq Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Installerte nytt skjermkort (GAINWARD 8800 GTS) akkurat, og når jeg startet PC-en kom det bilde på skjermen. Hørte en vifte (er ikke sikker på hvilken) begynne å gå fortere og fortere. Så ble det blåskjerm, og det sto at det var et problem med ATAPTI.SYS eller no sånt. Startet pcen på nytt, og det sto "warning: previous shutdown due to thermal issue. F1 to continue F2 setup". Trykket f1, og da skjedde det samme igjen... Er ikke sikker hvilken vifte som begynte å gå fort, men tror ikke det var den på kortet.
Mneckq Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 (endret) Pleier da å få svar ganske fort her.. er alle på ferie eller? Endret 20. mai 2007 av Mneckq
VetleRsport Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Den er nok blitt varm ja.. Men se på gradene i den da..
Mneckq Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 (endret) Den er nok blitt varm ja.. Men se på gradene i den da.. 8656130[/snapback] Er jo ikke så lett når en av viftene går fortere og fortere og så skrur pcen seg av.... Endret 20. mai 2007 av Mneckq
Mneckq Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 (endret) Kom meg inn i setup og rakk å skru av Cool n' Quiet, nå skrur PC-en seg av nesten med en gang jeg trykker på på-knappen... Endret 20. mai 2007 av Mneckq
Mneckq Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 Prøv og resette bios da. 8656393[/snapback] Åssen gjør jeg det da? Rekker jo ikke noe før den skrur seg av
Rieju-Mrx Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Ta ut batteriet til hovedkortet eller en jumper, sikkert noen som kan det hær!
valentino Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Les manualen til hovedkortet ditt. Det er en jumper du må flytte på i noen sekunder for å resette bios. Husk å sett jumperen tilbake der du fant den etterpå. Når du har pcen åpen sjekker du samtidig om CPU viften starter når du starter pcen. Sjekk også etter andre vifter som ikke starter. Ta tak i kjøleribben over cpu og sjekk at denne sitter godt fast. Det kan hende du har vært borti den når du satte inn nytt skjermkort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå