Gå til innhold

Resident Evil 5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi oi oi ^^ :)

Dette er et spill jeg ser frem til, håper så absolutt at det kommer til PC, siden jeg skal kjøpe meg ny pc etter Sommerferien er over.

Hugser når jeg var liten, når jeg satt alene og spillte 2'ern, var digg ^^ Spennende ;)

Håper at, OM RE5 kommer til PC, så blir det som Far Cry, eller noe i den duren, deilig me detaljer, fet gameplay, osv. ^^

Hva tror dere? Noen andre enn meg som gleder seg til RE5? Tror dere det kommer til PC? Blir det bra? :D

-xThorx :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har enda ikke prøvd Residen Evil 4 men jeg spillte igjennom hele 1-3 på den første Playstation konsollen. En av grunnene til at jeg ikke har skaffet meg Resident Evil er pågrunn av mye snakk om dårlig overføring fra Konsoll til PC. Kontroll og kamera problemer osv. Bruker bare pc selv.

Men jeg skal nok skaffe meg det og kommer nok til og teste et nytt Resident Evil spill også. Men jeg håper bare ikke de vanner konseptet ut for mye.

Skrevet
Men jeg håper bare ikke de vanner konseptet ut for mye.

8653098[/snapback]

Ooooh, en som er enig med meg! ;)

Nei jeg vil og ha det samme gode konseptet som på RE1-3, men heller i en flunkende fin FPS modus, eller som på RE4, så lenge de holder seg til det skikkelige konseptet osv :)

I følge RE5 trailer'n, så ser d nå ut som at det er vanlige zombier og denne gangen, ikke gale bønder som på RE4 :p

Gleder meg til å finne det ut uansett, RE4 funker, men jeg vil gjerne ha tilbake de skikkelige zombie-oppsettene som på RE1-3 ;)

Skrevet

Zombier på RE1/2/3 = døde mennesker med t-virus, kan også være muterte

Zombier på RE4 = mennesker med et nytt virus, muterer også etterhvert :hmm:

Ikke den altfor store forskjellen på spillene i grunn, viss du tenker på zombies, og styringen og kameravinklene er mye forbedret fra tidligere spill. Det at du kan sikte på forskjellige kroppsdeler for å hemme fiendene er også et finurlig element som jeg har savnet i mange andre spill. :hmm:

Styringen er ikke feilfri, som for eksempel å stikke av når folkene kommer for nære er et helvete. Det som er litt manglende er den creepy stemningen fra de andre spillene, er vel det som blir savnet mest.

RE4 har også et huletroll à la LotR... jaja :ermm:

ss02.jpg

Skrevet (endret)

Jeg har aldri runna 1, 2, 3, men har klart alle banene på Outbreak1 og File 2 :) DIGGER RESIDENT EVIL <3

EDIT: HATER RE4! Det sugde pilsner altså! ZOMBIE=TVIRUS FTW!

Endret av Kimelimm
Skrevet
Jeg synes Resident Evil 2 var det beste. Med to cd'r som hadde vær sin vinkling av historien. Skikkelig gjennomarbeidet.

8655704[/snapback]

enig, var mitt f0rste spill på ps

Skrevet

Godt å se at folk svarer =)

Og Bunji, Ole, du bare måtte? ^^

Bææ, poenget mitt Bunji, var at RE4 gikk litt bort fra konseptet, det konseptet som RE1-3 er kjennt for, men selvsagt var ikke RE4 av det dårligste, men stemningen som de uhyggelige zombiene skaper, trust me, det er ikke som RE4. Og som du selv har fortalt meg før, har du ikke spillt Re1-3, de burde du prøve =)

Klassikere ;)

Men ja, styringen er 1000x bedre på RE4, men jeg håper at de går enda et skritt fremover og lager det i 1. person modus, som i Far Cry, Half Life, FEAR, osv ^^ Gir mer trøkk, og øker spenningsfølelsen ;)

Skrevet

håper for all del at de ikke lager spillet i 1.person, noe jeg tviler på at de gjør. Føler at det ikke vil bli det samme om de lager det i 1.person.

spillene fungerer best som 3.person syntes jeg

Skrevet
håper for all del at de ikke lager spillet i 1.person, noe jeg tviler på at de gjør. Føler at det ikke vil bli det samme om de lager det i 1.person.

8656686[/snapback]

Uuh.. Skapte jo spenning ved at vi ikke fikk se alt, men det var uhyre mongo å bevege seg skikkelig, siktefunksjon fantes heller ikke, på RE1-3 værtfall.

Jeg håper for all del det blir i 1. person, siden det blir mer intenst, ved at vi føler at VI opplever det, ikke bare kontrollerer han som opplever det.

Prøvd å se det for deg? Om du har prøvd Far Cry for eksempel, (deilig grafikk osv, bra virkemiddel det og ^^) det gir en spesiell følelse, og mer action. Og så blir det mer rèelt! Jeg håper det blir i 1. person værtfall. Men jeg vil uansett ha en oppfølgelse av RE historien, ikke sånn som RE4 :p

Skrevet

8656686[/snapback]

Uuh.. Skapte jo spenning ved at vi ikke fikk se alt, men det var uhyre mongo å bevege seg skikkelig, siktefunksjon fantes heller ikke, på RE1-3 værtfall.

Jeg håper for all del det blir i 1. person, siden det blir mer intenst, ved at vi føler at VI opplever det, ikke bare kontrollerer han som opplever det.

Prøvd å se det for deg? Om du har prøvd Far Cry for eksempel, (deilig grafikk osv, bra virkemiddel det og ^^) det gir en spesiell følelse, og mer action. Og så blir det mer rèelt! Jeg håper det blir i 1. person værtfall. Men jeg vil uansett ha en oppfølgelse av RE historien, ikke sånn som RE4 :p

8656929[/snapback]

Som eventuell trøst så er det en Half-Life 2 mod på vei som heter Resident Evil Twilight. Den setter RE konseptet i 1.person men masse gørr og blod. Modden er ikke ferdig enda men en kan se de har laga en god del. Her er en link til siden demmes. Resident Evil Twilight

Skrevet
Bææ, poenget mitt Bunji, var at RE4 gikk litt bort fra konseptet, det konseptet som RE1-3 er kjennt for, men selvsagt var ikke RE4 av det dårligste, men stemningen som de uhyggelige zombiene skaper, trust me, det er ikke  som RE4.

8656611[/snapback]

å forandre så det blir 1. person istedenfor 3. person blir jo og å gå bort fra konseptet... :hmm:

Resident Evil er vel mer sjokk-relatert skremming, viss du vil ha uhyggelig-stemning så er Silent Hill serien bedre vil jeg tro. :p

Btw... du har ikke prøvd RE4, så hvordan vet du hva slags stemning som er i spillet? :S

Før du kommer med en kommentar om at jeg ikke har spillt de andre spillene selv, så vil jeg si at jeg satt ved siden av deg mens du spillte 2ern en gang, så jeg har nå litt erfaring med de andre spillene og... :whistle:

Skrevet (endret)
Eey, kult!

Takk! Dette må jeg sjekke ;)

Visste ikke at HL og RE produsentene samarbeidet som dette :p

8657056[/snapback]

Vel de gjør ikke det da. Det er noen fans med talent som har gått sammen og lager en modifikasjon av Half-Life 2 i Resident Evil stil.

Endret av RougeAlien
Skrevet

Ahaaa, men da så ^^

Er det lov da? :S De bryter ikke no copy-right lov eller noe? :p

Om de bruker konsept/navn/plasser osv som i RE fortellingene kan de vel bli saksøkt eller noe? :S

Håper det kommer ut snart værtfall :p Tar vel sin tid men :p

Skrevet
Vel de gjør ikke det da. Det er noen fans med talent som har gått sammen og lager en modifikasjon av Half-Life 2 i Resident Evil stil.

8657159[/snapback]

Manglende talent i engelsk men... og Lickers så litt mongo ut :thumbdown:

Kan nå ikke forlange all verden av et fanmade spill heller då :blush:

Skrevet

8657159[/snapback]

Manglende talent i engelsk men... og Lickers så litt mongo ut :thumbdown:

Kan nå ikke forlange all verden av et fanmade spill heller då :blush:

8657392[/snapback]

Pff, spillet blir nok ikke heeeeelt sykt bra, men d går nå ann å håpe :p

Gleder meg nå uansett til RE5 kommer ^^ Fans overgår nok ikke RE produsentene på sin egen sak vil jeg tro :p

Skrevet (endret)

8656686[/snapback]

8656929[/snapback]

I RE2 kommer du over loggboka til Chris (han du kan styre i 1`rn). Der står det at han har dratt over til Europa for å finne røttene til Umbrella...og hvor er du i RE4?....

Endret av hodesleng
Skrevet

"I RE2 kommer du over loggboka til Chris (han du kan styre i 1`rn). Der står det at han har dratt over til Europa for å finne røttene til Umbrella...og hvor er du i RE4?...."

Akkuratt det hugser jeg ikke :S

Men men, da så :p

Men uansett så mangla RE4 den stemninga som RE1-3 hadde :p Den stemninga jeg savna :p

Skrevet
I RE2 kommer du over loggboka til Chris (han du kan styre i 1`rn). Der står det at han har dratt over til Europa for å finne røttene til Umbrella...og hvor er du i RE4?....

8657763[/snapback]

... I rest my case Tor :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...