Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VIL BARE SPILLE CS IGJENNOM DEN FUCKINGzz ROUTERN(må leses)


Anbefalte innlegg

HeY!!

 

For en mnd siden fikk dette lille hølet adsl!! ( 01.12.02 ) :lol:

J hadde bestilt for halvt år siden fordi da sa dem at de kom til å være ferdig i begynnelsen av august.. vel 1 des. LANG LANG tid etter kom det.. :lol: JIPPII!!! "trudde jeg"

 

Så kom adsl modemet hjem til meg... j satte det opp men om ikke på internett... Så ringte j TELENOR( :evil: ) , og sa passordet og usern til dem....så sa de at det ikke fantes noe i nærheten av det osv... J fikk en ny user og pass.. :roll: men klarte ikke koble opp..ringte en fyr(fra telenor)

 

Så kom det en mann og satte opp alt sammen og sa at den Isdn boksen var for gammel.. måttte kjøpe ny.. Vel j gjorde det og han samme mannen kom 2 dager senere å satte opp... Vel funket det da !! NEIda!! :evil: da funket det litt men klikket etter 2 min hver gang j logget meg på...

 

En dag etter min nye user og pass : Så ringte det en fordømt SINT MANN.... Han sa at han hadde hatt denna usern og pass i flere år.. "JAHA"

så j ringte på nytt telenor og bad om hjelp... Nytt pass og user... :D

 

Alt var bra nå tenkte j... bare j bestiller en router og kan spille igjennom routern med 3 maskiner eler mer...( med venner osv.. ) 8)

 

Den dagen j fikk routern : Var dritt komplisert å sette den opp men takket være |p0ndus| klarte jeg det....Da funket det å være på mIRC og å spille starcraft 2 stykker..uten lagg :wink: men ikke å sØrfe eller å

spille cs... funket ..... Så j ringte telenor om hjelp å spurte om de kunne noe om routere ? men trur du de kunne det eller ?? NEIDA!!! :cry:

Fan eller asså!! J ble pizzt :evil: .....

 

Problemet mitt er da : SPILLE CS IGJENNOM DEN FUCKINGZ ROUTERN ORKER IKKE SPILLE StARCRAFT OG CHATTE PÅ mIRC RESTN AV LIVET!!!

 

Ps: uflax j neida!! :cry: menne håper ting endrer seg i løpet av livet :wink: Hilsen meg ..ozez...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke holde oss litt til temaet da, uansett hvor enige vi er om personer/n...

 

Uansett, kan du ikke være så snill og gi oss litt mer informasjon, om dette ikke bare er en tråd for å flame Telenor, eller noenting, så burde du i alle fall skrive hva for router det er. Ellers anbefaler jeg å ta noen kjappe søk i forumet etter "dmz host" og andre nøkkelord for routere.

 

Håper du kan få en bedre start med neste melding, OzeZ.

Lenke til kommentar
J har bruk tilsammen 50 timer på den routern så ikke kom å klag din lille snik... har lest manualen 2124 ganger kan den utenatt!!  :D  

 

åhhh sorry at j som spiller cs ikke er så NERD som deg da..!!  :p "BLÆh"

 

hilsen ..ozez..

 

Å kalle andre andre for "snik" hjelper ei. Og at noen har lest noe mange ganger, betyr ikke at de kan det. Uansett, mer informasjon hadde vært fint...

Lenke til kommentar

.... Så j ringte telenor om hjelp å spurte om de kunne noe om routere ? men trur du de kunne det eller ?? NEIDA!!! :cry:  

Fan eller asså!! J ble pizzt :evil: .....

 

 

Nå er det ikke telenor sitt problem at du ikke fikser routeren da.... De er ganske greie som sier det er OK å i det hele tatt ha en slik.

 

Aner ikkehvilken router du har, men de jeg har vært borti er bort imot idiotsikre. Alt du må er stort sett å fylle inn U/P

 

 

Problemet mitt er da : SPILLE CS IGJENNOM DEN FUCKINGZ ROUTERN ORKER IKKE SPILLE StARCRAFT OG CHATTE PÅ mIRC RESTN AV LIVET!!!

 

 

Hadde du delt litt hva slags HW det var snakk om kunne du til og med ha fått litt hjelp.... :roll:

 

Slik det ser ut nå mistenker vel de fleste (Meg inkludert - er bare litt godtroende) at detta er enda en kødde post.

Lenke til kommentar

I den router sammengengen vill jeg faktisk forsvare telenor.. De har da ikke no med hva du putter inn i ditt private nettverk..

 

Ringte det en sint mann å sa at han hadde brukt det brukernavnet?

Jeg og en annen person jeg kjenner bruker samme user og pass.. for jeg har rota vekk mitt pass, begge har fulle rettigheter og merker ikke no til hverandre.. så det skulle jo ikke være ett problem.

 

Den sansynelige grunne til at du ikke får spillt cs via routeren er at den har en firewall som blocker bruken av visse porter.. Har du prøvd å åpne for tilgang til den porten spillet bruker?

Lenke til kommentar

Fra: OzeZ  

Til: kjello2  

Skrevet: 29 Des 2002 21:29  

Tema: greit det    

hehe... greit det...  

 

SMC Barricade router - med telenor adsl... (1gb sperre)  

 

2 maskiner en me win98se en annen me XP !! er det noe me configen ? tro? hva er riktig i så fall og hva er galt? ikke vet j.. pS har gjort alt det manualen vil!!

 

Ok, det ble litt bedre, men du må også fortelle hvilke maskiner du har problemer med, så lenge du har satt XP maskinen til at den skal motta IP-adresse automatisk ifra en DHCP-server, alltså din router, men ikke skriv noen ip-adresse der, bare velg automatisk. Har man gjort det, skal det ikke være noen problemer med å spille/laste ned via f. eks KaZaA, eller chatte. MSN og ulike typer filoverføring, det er en annen historie. Men Windows 98 maskinen må du gjøre noe lignende. Let litt i egenskaper for nettverk, så finner du ut det etterhvert, og du trenger slett ikke alle de protokollene som du antageligvis har installert i 98...

 

Ellers kan jeg fortelle at manualen for denne routeren gir deg mer enn nok informasjon for å få til å spille CS.

Lenke til kommentar

Ok, jeg prøvde/tenkte gi deg hjelp, men dette blir bare latterlig.

 

Enten kødder du med oss, eller så tviholder du på informasjon av noen grunn...

 

Goodbye!

 

---

 

En ting bare, du har vel ikke satt noen proxy.online.no på de?

Om du har det, slett proxyadressene! Jeg har problemer med diverse saker når jeg har proxyadresse lagt inn.

Lenke til kommentar

Hvordan spille CS via en router.. ;)

 

1. Still inn motta IP automatisk i WinXP, det heter kansje motta IP fra DHCP i win98 men er samme stedet(egenskaper for TCP/IP)..

 

2. Still inn motta DNS automatisk.. vet ikke om den muligheten er i win98 men kan garantere at den er i winXP(hvis ikke i 98 gå på www.online.no og leit etter DNS adresse der.(løser problemet med at man ikke kan surfe))

 

Funker det nå? hvis nei, fortsett videre.. (ganske opplagt hva du skal gjøre hvis ja)

 

3. finn ut om du har firewall i routeren..

(hvis ikke, gå tilbake til pungt 1.)

 

4. Finn ut hvilken port CS/HL bruker (eventuelt hvilke porter).

 

5. Finn ut hvordan du konfigurerer firewallen på routeren.. vaneligvis telnet eller http konfigurering.

 

6. "Si til" routeren at den skal godta bruk av den/de porten/portene som CS/HL bruker.

 

Funker det nå? hvis nei, gå til pungt 1. (ganske opplagt hva du skal gjøre hvis ja)

Lenke til kommentar
Spille CS skal dere men å ta en time eller to å lese hvordan et nettverk funker gidder dere ikke. Er det bare jeg som synes CS generasjonen er verre enn Pek og Klikk generasjonen?

 

Du bør ikke fornærme alle oss som spiller CS, selv om 90% av de som spiller er IDOTER. Jeg vil legge til en RTFM.

 

HL bruker vanligvis portene 27015-27030

 

 

Når 90% av dere oppfører seg som TuLLinGer må man regne med å få noen spydigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...