Thyrfing Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Hallo, pappa har en fujitsu-siemens scaleo 600 stasjonær pc, idag skulle jeg støvsuge den, men når jeg tok den ut var den veldig varm så jeg sjekket om alle viftene fungerte, og da så jeg at psu vifta ikke fungerte, vi har hatt den i over 3 år, så garantien er ute?,
nabbskall Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Hehehe, den har en fortron source strømforsyning som har rundt 300W? Garantien er nok ute for lenge siden, og det med at psuen er varm er jo så, skjedde faktisk med meg og.. Men jeg har bare latt det være sånn, og pc'n fungerer den dag idag, selv om PSU viften har vært død i 1 år nå.. Dessuten er en slik strømforsyning så billig, kan få de brukte til 150,-
Thyrfing Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 hm, den blir alt for varm, kan nesten brukes til å steke bacon på den, men pcen vil ikke slå seg på helt normalt heller, må prøve en 3 - 4 ganger før den vil slå seg på, så må nok bytte den ut. jepp det er en f/s psu
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 hm, den blir alt for varm, kan nesten brukes til å steke bacon på den, men pcen vil ikke slå seg på helt normalt heller, må prøve en 3 - 4 ganger før den vil slå seg på, så må nok bytte den ut. jepp det er en f/s psu 8651093[/snapback] Samme skjedde hos en kamerat av meg, bygde sammen en pc med noen gamle deler han hadde liggende, pcen fungerte ikke og etter mye feilsøking fant vi ut at det var strømforsyningen. F/S psu der også, vifta hadde stoppet, ved nærmere undersøkelse av kretskortet fant jeg ut at strømforsyningen regelrett hadde kokt ihjel. Merkelig nok var det heller ikke noe støv i vifta, har F/S dårlige vifter i sine billige modeller? Strømforsyningen var en 350w av den typen med 120mm vifte, altså helt lik den en får kjøpt i butikkene...
nabbskall Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 hm, den blir alt for varm, kan nesten brukes til å steke bacon på den, men pcen vil ikke slå seg på helt normalt heller, må prøve en 3 - 4 ganger før den vil slå seg på, så må nok bytte den ut. jepp det er en f/s psu 8651093[/snapback] Kan jo alltids bytte vifte på strømforsyningen også, men da må du vite hva du gjør..
Cillin Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Om du opner PSUen for å bytte vifte så mister du garantien, men nå veit eg ikkje om det er garanti på den lenger.
nabbskall Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Om du opner PSUen for å bytte vifte så mister du garantien, men nå veit eg ikkje om det er garanti på den lenger. 8654492[/snapback] PSUen er så lite verdt uanset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå