rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Skulle installere secondlife fra getdeb.net på ubuntu 7.04 64 bit Rota det til litt, og apt er helt på trynet. Prøvde å kjøre dpkg --configure -a men det hjalp heller ikke. Får nå Klarte ikke å finne en fil for pakken secondlife-install. Det kan bety at du må ordne denne pakken selv.E: Klarte ikke å låse listekatalogen.. er du root? hvis jeg prøver å installere noe med aptitude Får ikke starta synaptic heller, da får jeg bare E: Pakka secondlife-install trenger å installeres på nytt, men jeg finner ikke lageret for den.E: Intern feil ved åpning av hurtiglager (1). Vennligst rapporter dette. og så lukker synaptic seg igjen. Noen som aner hva jeg kan gjøre for å fikse dette? Edit : Får også når jeg holder over update-notifier ikonet : The package secondlife-install needs to be reinstalled, but I can't find an archive for it. Endret 19. mai 2007 av rocknrolf77
4588pkdkrikue5c Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Er ikke en linux guru akkurat, men kan du ikke bare innstalere source pakke om det finnes? Edit: Antar du kan det der, hvis ikke kan jeg sende en guide. Endret 19. mai 2007 av steffenz
A!1 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Hvis du ikke kommer deg ut av det med: sudo aptitude -f install eller vha dselect må du nok redigere debconf filene selv og fjerne sporene etter pakken: /var/cache/debconf Hvilke filer som ble installert av pakken kan du finne vha dpkg: dpkg -L pakke
rocknrolf77 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Av en eller annen merkelig grunn gikk det å installere pakka med sudo dpkg -i men ikke med gdebi Så nå funker ting igjen. Takk for forslag uansett (Hadde helt glemt aptitude -f install Ikke like mye problemer med apt nå lenger)
loathsome Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Du må som oftest kjøre som root for å installere pakker. Dette gjøres som oftest vha. Sudo; http://www.gratisoft.us/sudo/
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 (endret) Kan du ikke bare skrive -su i terminalen da? Somsagt er jeg ingen proff i dette her så ikke le om jeg tar feil Men hos meg må jeg skrive -su etterfulgt av root passordet for å innstalere ting. Edit: Altså først -su. Etterpå trykker jeg enter og blir spurt om root passord. Endret 20. mai 2007 av steffenz
LessThanJake Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 sudo er enkelt sagt bare en alternativ måte å oppnå det samme på.
rocknrolf77 Skrevet 20. mai 2007 Forfatter Skrevet 20. mai 2007 Root brukeren er deaktivert som standard i ubuntu. Man bruker enten "sudo" eller så kan man bruke "sudo su" for å jobbe som root bruker
4588pkdkrikue5c Skrevet 20. mai 2007 Skrevet 20. mai 2007 Å, lærer noe nytt om linux hele tiden.. Kanskje en dag kan jeg bruke det som standard operativsystem og legge Microsoft av meg. Slutt på kopiering og programvare som ikke funker. I have a dream..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå