Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Ja, nå sitter jeg på Linux (Ubuntu 7.04) på 2 pc'r samtidig, en med nettverk og en uten. Den uten har trådløst nettverk og derfor får jeg ikke nettverk har jeg (og mange andre) problemer med Nettverkskort: Ralink RT25000 Wireless LAN Card Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC Søkte på "RT2500" her i forumet og på wiki.ubuntu.com, men alt hjalp meg lite...prøvde alle de kommandoene som folk her har skrevet ned og, men fikk ikke til. Sånn som iwconfig i terminalen eller noe sånt Noen som kan hjelpe meg?
KjellSpell Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Søkte på "RT2500" her i forumet og på wiki.ubuntu.com, men alt hjalp meg lite...prøvde alle de kommandoene som folk her har skrevet ned og, men fikk ikke til. Sånn som iwconfig i terminalen eller noe sånt 8644727[/snapback] Hva med og søke på "RT25000" da?
Anders Moen Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Hmm...hjalp lite. Fikk bare opp 3 tråder i GNU/Linux-tråden jeg har startet før siden jeg sikkert har nevnt det med nettverket.
LessThanJake Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Det er noe galt med networkmanager i feisty(finnes en bug-report på det), som gjør at rt2500 ikke fungerer skikkelig. Den ekleste løsningen er å bare avinstaller networkmanager og velge manuell konfigurasjon av nettverk fra menyene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå