Bruun Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 Benytter min post nr. 3000 til å vende meg til ekspertene her inne, for jeg har de siste par årene ikke fulgt spesielt med på de siste teknologiene, hva som kommer, hva som er best til hva, etc. Jeg skal nemlig gå til innkjøp av en HTPC som skal kobles til en Sony Bravia 40" LCD-TV. Den maskinen jeg bruker på den nå er kraftig nok til å kjøre 720p x264-filmer, men den blir glovarm og viften løper berserk. Derfor har jeg valgt å stoppe å oppgradere den gamle, og heller starte fresht. Kravene er ganske enkle: - Skal være så stille som overhode mulig, men fortsatt kunne plasseres i samme rom som TVen (veldig viktig) - Skal kunne spille av 720p x264-filmer (1080p om det ikke øker prisen så mye) - HDCP-støtte - Skal kunne spille av HD DVD (Sannsynligvis via XboX 360 HD DVD Drive) - Ha digital lydutgang (ikke eksternt lydkort) Den trenger IKKE: - Å kunne spille av de siste spillene med høy grafikk på - OS (Har allerede lisens) - Mus/Tastatur - Harddisker Om den har IDE eller S-ATA spiller ingen rolle, jeg har harddisker med begge deler, og kontrollere er ikke dyrt. Budsjett er vanskelig å si, men ettersom den ikke trenger noe ekstremt kraftig grafikkort, skjerm, eller annet ekstrautstyr, så er det vel trygt å anta at prisen ikke burde overstige 10.000 kroner? Husk at denne skal kjøpes etter sommeren, så om noe dyrt er spådd å falle i pris over sommeren så kan det jo tas med Takker på forhånd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå