Gå til innhold

Nå får du kjøpt Nokia N76


Anbefalte innlegg

Mulig at amobils målgruppe ikke hører på radio, men jeg er nå av den opfatningen at en stor del av mobilkjøperne hører på radio. Og series 60 er vel ikke "mye bedre" for alle andre? Det store flertall er nok bedre tjent med et vanlig lukket os, enn et noe ustabilt symbian. Selvfølgelig ser jeg at den ligner razr, men razr fremstår som mye stiligere, og med litt snert i designet. Denne er bare en trist kopi. Autofokus kan du deaktivere på de telefoner som har det, hvis du måtte mene det er plagsomt...

8644667[/snapback]

 

Ustabilt Symbian? Symbian må jo være det mest stabile operativsystemet når det kommer til åpne operativsystemer. Jeg har hatt en god del Symbian-telefoner, og har ikke hatt ett eneste problem med de.

8645684[/snapback]

 

Da tipper jeg enten du ikke er helt sannferdig, eller så bruker du ikke funksjonen symbian muliggjør. Jeg har hatt, og har symbian telefoner, og jeg har opplevd spontane reboots, minnelekkasje, program som henger, og annet snusk. Dette har jeg aldri opplevd på en telefon med lukket OS, det være seg SE, Samsung, Motorola og Siemens. Har forsåvidt hatt noe dårlig erfaring med enkelte series40 telefoner, men de er vel bygd opp på symbian?

Har også en del erfaring med Windows mobile, og sammenlignet med det, er symbian "rock solid". Men det skal være sagt at jeg ikke har prøvd de to siste variantene av Windows mobile.

8646033[/snapback]

 

 

Jeg vil nå kalle meg selv for en avansert mobilbruker. Jeg har mye rare greier inni min Nokia E61 nå, som f.eks:

 

- SymTorrent,

- Symella,

- Y-Browaer,

- NSysInfo,

- Gmail,

- Fring,

- BiNPDA MGL (emulator)

- C2DOOM (Emulator)

- PicoDrive (Sega Genesis emulator)

- ScummVM (Amiga Emulator)

- Oval Racer

- DivX Player

- MobileSecurity

 

Ikke vet jeg, men da må du ha uflaks som bare det når det kommer til Symbian telefoner. Og som de "fleste" symbian-brukere vet, så er det ikke så lurt å laste ned alt kommer over på nettet, og spesielt ting fra Russiske og Øst-Europeiske nettsider, for da vet man at sjansen for å få virus er stor. Men visste ikke du dette, så er det ikke rart at dine telefoner ikke har fungert.

 

PS. Det at du ikke har opplevd det på telefoner med lukkede operativsystemer sier seg selv. Med åpne, så kan man endre og laste ned det man vil omtrent.. Lukkede er lukket. Altså det er ikke mye som kan gå gale da, i og med at det eneste programtypen man kan laste ned er JAVA...

Endret av Steffen_moss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke vet jeg, men da må du ha uflaks som bare det når det kommer til Symbian telefoner. Og som de "fleste" symbian-brukere vet, så er det ikke så lurt å laste ned alt kommer over på nettet, og spesielt ting fra Russiske og Øst-Europeiske nettsider, for da vet man at sjansen for å få virus er stor. Men visste ikke du dette, så er det ikke rart at dine telefoner ikke har fungert.

 

PS. Det at du ikke har opplevd det på telefoner med lukkede operativsystemer sier seg selv. Med åpne, så kan man endre og laste ned det man vil omtrent.. Lukkede er lukket. Altså det er ikke mye som kan gå gale da, i og med at det eneste programtypen man kan laste ned er JAVA...

8661998[/snapback]

 

Tror fremdeles du ikke er helt sannferdig når du påstår; " Jeg har hatt en god del Symbian-telefoner, og har ikke hatt ett eneste problem med de."

 

Du peker jo selv på en av fordelene med et lukket OS fremfor et åpent OS...

Lenke til kommentar
Når kommer testen av NOKIA N76 ?

 

Jeg mottok telefonen den 16. Mai, og det oser kvalitet av den. Jeg kan fortelle at den ble lagt merke til.

 

Jeg forventer minst terningkast 5 og "anbefalt mobil".

8662037[/snapback]

 

For en telefon som mangler mulighet for stereo via blåtann, autofokus og rds radio? Denne ble vel nærmest slaktet i en annen test jeg leste.

Lenke til kommentar

Det blir jo _helt_ feil å si at symbian er stabilt? Symbian er et relativt ustabilt os, men mange rare quirks og feil. Series 60 3rd edition har jeg opplevd som mer stabilt en 1st og 2nd edition, men dog er dette langt fra så stabilt som det kunne vært.

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg, men da må du ha uflaks som bare det når det kommer til Symbian telefoner. Og som de "fleste" symbian-brukere vet, så er det ikke så lurt å laste ned alt kommer over på nettet, og spesielt ting fra Russiske og Øst-Europeiske nettsider, for da vet man at sjansen for å få virus er stor. Men visste ikke du dette, så er det ikke rart at dine telefoner ikke har fungert.

8661998[/snapback]

Det blir helt feil av deg å si at man har hatt uflaks med symbian mobiler når de er ustabile, og ikke minst skylde på warez og virus. Symbian er ganske kjent for å være ustabilt. Bare spør en hvilken som helst utvikler som utvikler på symbian plattformen og andre mobile plattformer, og kan sammenligne.

Lenke til kommentar

 

Ikke vet jeg, men da må du ha uflaks som bare det når det kommer til Symbian telefoner. Og som de "fleste" symbian-brukere vet, så er det ikke så lurt å laste ned alt kommer over på nettet, og spesielt ting fra Russiske og Øst-Europeiske nettsider, for da vet man at sjansen for å få virus er stor. Men visste ikke du dette, så er det ikke rart at dine telefoner ikke har fungert.

 

PS. Det at du ikke har opplevd det på telefoner med lukkede operativsystemer sier seg selv. Med åpne, så kan man endre og laste ned det man vil omtrent.. Lukkede er lukket. Altså det er ikke mye som kan gå gale da, i og med at det eneste programtypen man kan laste ned er JAVA...

8661998[/snapback]

 

Tror fremdeles du ikke er helt sannferdig når du påstår; " Jeg har hatt en god del Symbian-telefoner, og har ikke hatt ett eneste problem med de."

 

Du peker jo selv på en av fordelene med et lukket OS fremfor et åpent OS...

8664539[/snapback]

 

Jeg har faktisk ALDRI hatt noen store problemer med Symbian. Jeg vet ikke hva du gjør med dine telefoner, men jeg tviler da på at telefonene har det så godt nedi lommen din. Og nei, jeg har ikke sagt noe "positivt" med et lukket operativsystem. Jeg hater lukkede operativsystemer. Men skal jeg trekke frem en positiv ting, så er det stabiliteten. Og nei, jeg motsier ikke meg selv nå. Jeg synes Symbian er utrolig stabilt. -The End-

Lenke til kommentar
Ikke vet jeg, men da må du ha uflaks som bare det når det kommer til Symbian telefoner. Og som de "fleste" symbian-brukere vet, så er det ikke så lurt å laste ned alt kommer over på nettet, og spesielt ting fra Russiske og Øst-Europeiske nettsider, for da vet man at sjansen for å få virus er stor. Men visste ikke du dette, så er det ikke rart at dine telefoner ikke har fungert.

8661998[/snapback]

Det blir helt feil av deg å si at man har hatt uflaks med symbian mobiler når de er ustabile, og ikke minst skylde på warez og virus. Symbian er ganske kjent for å være ustabilt. Bare spør en hvilken som helst utvikler som utvikler på symbian plattformen og andre mobile plattformer, og kan sammenligne.

8664771[/snapback]

 

 

Ja. det var jo merkelig, men jeg står på mitt! Mine Symbian telefoner har alltid vært stabile og stolbare! Jeg beklager at dere ikke har vært så heldige på den fronten. Dere MÅ ikke prøve å presse fram noe annet fra meg, for dette er nok sannheten. Belive it or not, så er dette deres eget problem hvis dere ikke tror meg.

Lenke til kommentar

Ett argument mot Symbian er at det går tregt, men det skyldes nok at telefonene leveres med en prosessor som ikke er kraftig nok.

 

Heldigvis er dette forbedret på noen av Nokias siste symbianmodeller, slik som 5700 og 6290. :) Har selv prøvd en 6290, og den var riiimelig kjapp.

 

Dessuten er det på de to nevnte modellene muligheter for å ha repetisjon av vekking. Den funksjonen manglet tidligere, og man måtte ty til tredjeparts-programmer av svært varierende kvalitet.

 

Om man samtidig har fått med nedtellingstidtaker, er uvisst.

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ALDRI hatt noen store problemer med Symbian. Jeg vet ikke hva du gjør med dine telefoner, men jeg tviler da på at telefonene har det så godt nedi lommen din. Og nei, jeg har ikke sagt noe "positivt" med et lukket operativsystem. Jeg hater lukkede operativsystemer. Men skal jeg trekke frem en positiv ting, så er det stabiliteten. Og nei, jeg motsier ikke meg selv nå. Jeg synes Symbian er utrolig stabilt. -The End-

8705129[/snapback]

 

Å putte en telefon ned i lommen fører da vel ikke til Software-feil?

Men nå skal det sies at for de som er over gjennomsnittet interessert i mobiltelefoner, fint klarer å leve med de små bugs-ene i symbian. Selv har jeg nå en symbiantelefon som jeg er strålende fornøyd med, men jeg ville ikke anbefalt den til min samboer f.eks.

Lenke til kommentar
Ett argument mot Symbian er at det går tregt, men det skyldes nok at telefonene leveres med en prosessor som ikke er kraftig nok.

 

Heldigvis er dette forbedret på noen av Nokias siste symbianmodeller, slik som 5700 og 6290. :) Har selv prøvd en 6290, og den var riiimelig kjapp.

8705182[/snapback]

 

Dette skyldes og selve os-et og ikke bare prosessorkraft. Symbian blir jo stadig forbedret, og optimalisert.

Lenke til kommentar
Ja. det var jo merkelig, men jeg står på mitt! Mine Symbian telefoner har alltid vært stabile og stolbare! Jeg beklager at dere ikke har vært så heldige på den fronten. Dere MÅ ikke prøve å presse fram noe annet fra meg, for dette er nok sannheten. Belive it or not, så er dette deres eget problem hvis dere ikke tror meg.

8705151[/snapback]

At du har hatt positive opplevelser med symbianos tviler jeg ikke på. Det jeg ville påpeke er at det feil å si at "symbianos er dønn stabilt", alle dere som har opplevd problemer har enten uflaks, eller er uforsiktige med warez og virus når svært mange mener at OSet er ustabilt (inkludert ganske mange som utvikler på det).

 

Opplevelsen av ustabilitet vil nødvendigvis henge sammen med hvordan du bruker telefonen, og ikke minst hvor mye du observerer. Vet du f. eks. hvor mange ganger telefonen din har rebootet grunnet software feil? Den kan nemlig gjøre det helt uten at du vet om det. Det kan godt tenkes at telefonen din driver og rebooter i lomma di uten at du vet det. Eneste måten å se dette på er enten at man tilfeldigvis ser på telefonen akkurat når det skjer, eller å sjekke loggen.

 

Til alle dere som sier at Symbian OS er treigt: Før man kan si at det er treigt, må man si hva man sammenligner med. For det første er series40 og series60 lysår fra hverandre når det gjelder hastighet. Det er klart at det vil være forskjell på et OS som tillater 3dje parts programvare og helt dedikerte systemer. Ganske mange telefoner på markedet i dag kjører fortsatt helt dedikerte systemer. Å sammenligne f. eks. nyeste walkman telefonen til SE med symbian series60 blir helt feil.

Sammenligneningen må være SE P-series (som faktisk kjører en variant av symbian), Nokie series60, Windows Mobile, etc.

 

Til slutt. Alle OS på mobiler er til en viss grad lukket, og kommer alltid til å være det. 100% åpne OS kommer vi aldri til å få (ikke engang linux telefoner vil være 100% åpne). Det skyldes rett og slett sikkerhet. Det er en del kjernefunksjoner på en mobil, som en vanlig bruker rett og slett ikke behøver, og ikke heller bør få ha tilgang til. Det er nemlig en del grunnleggende funksjoner som kan brukes til utrolig mye tull om man faktisk får tilgang til dem.

Lenke til kommentar

Sammenligneningen må være SE P-series (som faktisk kjører en variant av symbian),

8705821[/snapback]

 

Hva legger du i "som faktisk kjører en variant av symbian"? Se bruker symbian 9,x i sine smarttelefoner, som vel er samme som Nokia bruker? Du sikter kanskje til brukergrensesnittet(UI) som er forskjellig, der SE bruker UIQ og Nokia Series60.

Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Ordet variant hoppet bare inn helt av seg selv.

 

Det jeg mente å si var at P-serien til SE kjører symbian. Ikke noe mer enn det. Siktet hverken til versjon eller user interface.

 

Se bruker symbian 9,x i sine smarttelefoner, som vel er samme som Nokia bruker?
Stemmer det, på de nyeste telefonene i hvertfall. Første P-serie telefonene kjørte vell 7.0? Eller husker jeg feil.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...