Gå til innhold

Hva blir religionenes fremtid?


Anbefalte innlegg

Religioner vil nok fortsette helt fram til at vi kan på en eller annen måte vise til bevis som alle bare må tro på. Jeg forstår helt ærlig ikke hvorfor folk tror på en religion i dagens samfunn, men tydeligvis er ikke de harde bevisene mot kristendommen sterk nok. Noe må skje, ikke vet jeg hva slags bevis som trengs når vi har gode nok.

 

En tidsmaskin hadde vært tingen.

8666479[/snapback]

 

Snip

8666573[/snapback]

 

Ja det er bra mye tull og tøys i kristendommen, Guds veier er uransaklige...

 

The Flying Spaghettimonster er jo et godt eksempel på at ingen kan bevise at det ikke var et flyvende spagettimonster som skapte verden, og at han svever rundt jorda nå.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg sitter her og lurer litt. Med dagens utvikling, både innen politikk, krig, forskning, hele pakka, hva skjer med alle religionene vi har?

Vil noen religioner til slutt forsvinne? Vil vi til slutt ha én superreligion? Kanskje alle religioner til slutt forsvinner? Kanskje vi til og med får en helt ny religion?

Vil noe skje i det hele tatt?

 

Hva tror du?

8641294[/snapback]

 

Eg trur grådigheten, uansett navn den skulle ledes under vil seiere. Hva er drivkraften til alle stormakter/religioner om ikke penger og makt var slutt resultatet?

Det finnes ingen store skumle makter der ute, som ikke drives av personer som ønsker å bli sett og respektert, med ett personlig angenda om å bli forgudet.

Det finnes ingen mennesker som ønsker å lede noe som helst, religion/stat/firma/etc uten å kunne forvente å få noe igjen forde. Og no kommer vel venstre representantene til å hyle, gje meg ett godt eksempel på ett styre som er basert på likhet og enn hva "mr kalle" skrev i boken sin, som ikke har vert gjennomsyret av korupsjon eller verre.

 

Vet ikke hva som er verst om dagen, jordens talte dager (klimapolitikken), eller religions dommedags profeti. Kansje det til og med er en liten paraniod tanke at det ikke er noe forskjell mellom dei to. Uansett hva dere legger bak religion, og hva en skulle mene det er godt for. Er det akkuratt som alt anna, politikk. Og den stekeste lederen(e) får bestemme. Piss meg i øret. Har prøvd og bry meg om politikk og religion, i bunn og grunn kommer alt ned på dette. Målet helliggjør middelene, så det er den personen(e) bak sitt hjerte som bestemmer resultatet. Og det kan vi _aldri_ vete før etterpå... Gud, noen som har møtt han? eneste guden eg vet om er den som gjør at eg kan føle.. Og trenger ikke mange minuttene ut i nyhets kannalene før han gråter..

 

Opne øynene våres og se at uansett religion, uansett kultur. Pisser vi alle samme farge, og vi har alle selv opptatte stunder.. Alt synest å bare gå i ringer, nett som en stein kastet i vannet.. tar bare lengre tid før du kommer rundt sirkelen etter vert som tiden går.. Slik virker verden og. Så er vel ikke lenge til neste tidsalder er her.

 

-Freddy. Piss meg i øret :)

Lenke til kommentar

Å snakke om bevis for en spesiell type gud, f.eks den vi finner i bibelen, blir rart uten å måle de gjerningene han gjorde. Derfor er vi nødt å få han ned til jorden for å identifisere hvem han VAR mot den han ER når og hvis han kommer. Alt annet blir bare navnesettinger, det kunne like greit være Odin, Mohammed eller Allah for alt vi vet. Vi kan aldri noensinne gjenkjenne hvem guden er med mindre han kommer til jorden igjen, men det vi derimot KAN finne ut av, er om der fins en høyere maktkilde e.l men vi vil aldri kunne bli istand til å sette navn på maktkilden.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...