Gå til innhold

Hvordan gjøre Opera default browser og ins. Flash?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ja...emnetittel sier vel det meste. I Windows var det bare å gjøre noe sånt:

Tools -> Preferences -> Advanced -> Programs

men i Linux (Ubuntu) så står det jo ingenting om å sette den som default browser...eller tar jeg helt feil?

Takk!

Edit:

Visste ikke om jeg skulle poste den her eller i den andre kategorien (husker ikke navnet nå) så jeg tok den her...

Endret av Anders-Moen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

tydligvis, du slår meg altid med noen sekunder :p

Gå til: System -> Administrasjon -> Synaptic programpakkebehandler.

Her søker du etter flash, så merker du flash-nonfree til installasjon.

Skrevet

du må gå til: System -> Administrasjon -> Software Sources.

Og merke av "Software restricted by copyright...." anbefaler egentlig at du merker av for alle...

Skrevet (endret)

Hvilken versjon av Ubuntu bruker du?

EDIT: Mulig løsning foran meg. Men hvis du ikke har siste versjon av Ubuntu, noe det ikke virker som du har, anbefaler jeg å installere den. Mye blir enklere da.

Endret av RattleBattle
Skrevet

Merkelig. Jeg får opp flashplugin i både Synaptic og Legg til/fjern ved å søke på flash... Har du gjort noe eller installerte noen programmer som roter oppi pakkehåndteringssysmet?

Skrevet

Hmm...fikk ikke helt til med den fila heller

Men jeg lasta ned den fila på venstresida fra Adobe.com, og så i stedet for "Run in terminal" tok jeg bare "Run" eller noe sånt, og da fungerte det iallfall...

Skrevet
Bare installer Flash gjennom Legg til/fjern. Da legger den seg i /usr/lib/firefox/plugins, som Opera også leter etter plugins i.

8641152[/snapback]

Hmm...hvor finner jeg "Legg til/Fjern programmer" på Ubuntu 7.04 da? Har på engelsk språk for jeg glemmer alltid å skifte det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...