anon12234 Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) hmm, har spilt fighter opp til lvl 7 nå. men har kun autoattack jo?, mages osv har jo en masse forskjellgie spells de kan caste. fighter står der og slår og bommer hele tiden og bare dør. begynner å bli irritert merker jeg. klarer ikke å drepe noen alene noen kritiske ting jeg har gått glipp av som booster fighterclassen opp i skyene? Endret 17. mai 2007 av Henrik2k
Civilix Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 hmm, har spilt fighter opp til lvl 7 nå. men har kun autoattack jo?, mages osv har jo en masse forskjellgie spells de kan caste. fighter står der og slår og bommer hele tiden og bare dør. begynner å bli irritert merker jeg. klarer ikke å drepe noen alene noen kritiske ting jeg har gått glipp av som booster fighterclassen opp i skyene? 8633541[/snapback] hvis du har en lvl7 fighter som stort sett bommer når han slår mot motstanderen må du gjøre noe virkelig galt, selv uten magisk utstyr skal han klare seg fint i mesteparten av spillet. Har du på(greater) power attack? Denne gjør det endel vanskligere å treffe finden, slå den av for større sjang til å treffe. Fighter er stort sett ment for å være kanonføde, så de mest spennende å spille er de ikke, men ta noen feats som lar deg være litt mer aktiv på neste levelup så kan du gå inn i en kamp litt mer taktisk(knockdown, expertise, powerattack, virvelvind, mm.). Det som gjør fighterklassen til den ultimate fighting maskinen er at han kan bruke både full plate rustning og de største skjolda(towershield), har så bra angrepsbonus det er mulig å få(full BAB), samt at han får bra med helse(d10), og i tilleg får han flest spesialegenskaper(feats) av samtlige klasser. Hva stats har du på karakteren? (styrke, dex, con er de viktigste) Hvem spesialegenskaper har du valgt så langt?
anon12234 Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 skal se senere. uansett, jeg har ikke helt forstått damagesystemet. altså et våpen som koster 10000g har la oss si 1d10 og 1+enchant (?), mens det samme våpenet bare uten 1+enchant koster 20g. hvordan ser man hvor mye damage et våpen gjør?, skjønner ikke derre 2d6 og 1d8 systemet jeg.
Gakks Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 d = dice, terning. 1d8 vil si at du kaster en åttesidet terning, 1d10 vil si du kaster en tisidet terning, 2d6 vil si at du kaster to sekssidede terninger. De fleste magiske ting kan du høyreklikke og se på for å se hva de gjøre av skade og hva de har i armor og slikt. Generelt sett er magiske items langt dyrere enn vanlige uten magi på, så det forklarer nok prisen (uten at jeg vet hvilket item det gjelder). Dette var en overfladisk forklaring, er sikkert noen andre som kan utdype mer om du trenger det.
FourEyes Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) Som sagt tidligere må du ha gjort noe veldig feil hvis fighteren din blir drept hele tiden. mulige feil kan være: Gå med Light armour. Fighters kan bruke det tyngste som finnes, så gi dem det Ikke satt noe særlig i constitution, noe som antagelig gir fighteren en god del mindre liv. ikke satt noe særlig i Strenght som gir bonus på å treffe med nærkampvåpen. Brukt en feat som gir minus på angrep, men bonus på noe annet. Tror bare det er power attack som gjør dette. Gitt fighteren et exotic våpen, noe han ikke er trent til og får dermed MYE minuser på angrep (tror det er -10). Er ikke sikker på om man kan gjøre dette på dataspillet Kan forsåvidt varmt anbefale å skaffe seg Weapon Focus 1d10 er som sagt tidligere at våpenskaden tilsvarer "kastet" på en 10 sidet terning, dvs 1-10 i skade (pluss styrke). 2d6 (Greatsword trur jeg) gjør 2 seksidede (standar) terninger i skade, 1-6 + 1-6 = 2-12. Sånn sett er 2d6 bedre en 1d12 som "bare" er 1-12 i skade Magiske våpen med +1 bonus gir pluss 1 på alle kast hvor våpenet brukes, dvs vis du til vanlig har +7 for å treffe får du +8 og ditt 1d10 våpen gjør 2-11 i skade, noe som egentlig ikke gjør den helt store forskjellen. +1 på armour tror jeg gjør at man får 1 Arour Class bedre. Er ikke sikker på hvor likt det er vanlige pen & Paper D&D, men der trenger et magisk våpen å være masterwork for å kunne bli magisk, noe som gir noen ytterligere bonuser (som sagt, ikke sikkert dette er med i NWN2). Det er også påkrevd å ha ivertfall en +1 magisk bonus før vapenet/rustningen kan ha andre magiske egenskaper Endret 17. mai 2007 av FourEyes
Civilix Skrevet 18. mai 2007 Skrevet 18. mai 2007 NWN2 sin tolkning av D&D gjør ting litt lettere enn pnp, bare for informasjons del se forklaringer under. Som sagt tidligere må du ha gjort noe veldig feil hvis fighteren din blir drept hele tiden. mulige feil kan være: Gå med Light armour. Fighters kan bruke det tyngste som finnes, så gi dem det Ikke satt noe særlig i constitution, noe som antagelig gir fighteren en god del mindre liv. NWN2 gir max helsepoeng på levelup, dvs at det er ikke d10 men 10 hp per level for fighteren, så selv med lite constitusjon får man bra med helse. ikke satt noe særlig i Strenght som gir bonus på å treffe med nærkampvåpen. Brukt en feat som gir minus på angrep, men bonus på noe annet. Tror bare det er power attack som gjør dette. Gitt fighteren et exotic våpen, noe han ikke er trent til og får dermed MYE minuser på angrep (tror det er -10). Er ikke sikker på om man kan gjøre dette på dataspillet I NWN2 kan man bare bruke våpen man er trent til. Kan forsåvidt varmt anbefale å skaffe seg Weapon Focus 1d10 er som sagt tidligere at våpenskaden tilsvarer "kastet" på en 10 sidet terning, dvs 1-10 i skade (pluss styrke). 2d6 (Greatsword trur jeg) gjør 2 seksidede (standar) terninger i skade, 1-6 + 1-6 = 2-12. Sånn sett er 2d6 bedre en 1d12 som "bare" er 1-12 i skade Magiske våpen med +1 bonus gir pluss 1 på alle kast hvor våpenet brukes, dvs vis du til vanlig har +7 for å treffe får du +8 og ditt 1d10 våpen gjør 2-11 i skade, noe som egentlig ikke gjør den helt store forskjellen. +1 på armour tror jeg gjør at man får 1 Arour Class bedre. Er ikke sikker på hvor likt det er vanlige pen & Paper D&D, men der trenger et magisk våpen å være masterwork for å kunne bli magisk, noe som gir noen ytterligere bonuser (som sagt, ikke sikkert dette er med i NWN2). Det er også påkrevd å ha ivertfall en +1 magisk bonus før vapenet/rustningen kan ha andre magiske egenskaper 8636291[/snapback] I NWN2 er det ikke noe som heter masterwork, våpen/rustning er enten magiske eller ikke og alle magiske egenskaper blir presentert i beskrivelsen. Å lage våpen selv gjøres ved å benytte oppskrifter man finner i bøker rundt om i verden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå