Gå til innhold

Dream Theater, bedre med annen vokalist?


Patience

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hører ikke på metal til vanlig, men jeg liker veldig godt Dream Theater. Jeg tror vokalen har mye av æren for det, fordi den bidrar til å myke opp lydbildet sammenliknet med andre grupper innenfor samme sjanger.

8638943[/snapback]

Han gjør en god jobb når han har en god dag (og låter jævlig når han har en dårlig dag), men mange mener at han er slitsom å høre på i lengden. Men jeg gleder meg til konserten, det kommer til å bli minneverdig selv om man kanskje er sliten i hodet etterpå. Den forrige konserten var veldig bra.
Lenke til kommentar
Stemmer det at han var ute for en ulykke for mange år tilbake siden?

Har hørt dette, men har ingen anelse om dette stemmer :)

8643102[/snapback]

Det stemmer. Han ble matforgiftet i '94 i Cuba, var det vel. Han begynte å kaste opp, og det tæret på stemmebåndet hans.

 

Anyway, jeg syns LaBrie passer helt fint i DT. Jeg tror den litt spesielle stemmen er med på å gjøre DT... Ja, spesielt. :)

Endret av Evil_Nerd
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-125302

Syns vokalen til LaBrie er bra på alle studio albuma. Det er som dere sier, uten han hadde ikke Dream Theater vært Dream Theater. Men er enig at han har en tendens til å slite noen ganger, spesielt når de spille live. Han har blitt mye bedre nå i det siste og han synger ganske bra på Score syns jeg. Gleder meg til konserten i september :D

Lenke til kommentar
Syns vokalen til LaBrie er bra på alle studio albuma. Det er som dere sier, uten han hadde ikke Dream Theater vært Dream Theater. Men er enig at han har en tendens til å slite noen ganger, spesielt når de spille live. Han har blitt mye bedre nå i det siste og han synger ganske bra på Score syns jeg. Gleder meg til konserten i september :D

8984974[/snapback]

 

Enig i det du sier Lazlow. LaBrie er en fantastisk vokalist. Dream Theater har ikke vært det samme uten han. Synes han bare har blitt bedre og bedre live oppigjennom åra. Syntes han sleit mye mer på scenen for noen år tilbake enn det han gjør i dag.

Lenke til kommentar

Dream Theater trenger ikke å bytte vokalist, de jobber så bra sammen nå at det blir som å fjerne ett barn fra moren sin, det blir ikke pent.

 

Det skal være sagt at jeg aldri har likt Labrie noe særlig, like ikke lyse stemmer når det kommer til musikk! (hører for det meste på industrial, black, heavy metal, og der kryr det ikke akkurat med lyse stemmer).

 

Men hvis Dream Theater MÅTTE bytte vokalist, så hadde jeg hatt en finger på Daniel Gildenløv, vokalisten fra Pain of Salvation.

Han kan gå like høyt, men har en "normal" vokal som er mye mykere og mørkere, noe jeg synes får musikken til å høre bedre ut.

Lenke til kommentar
Jeg har prøvd og prøvd å like DT. Hver eneste gang strander det i at LaBrie har verdens mest irriterende stemme! Jeg kan digge instrumentalpartiene men så kommer LaBrie og gjør musikken like tøff som en viss myk fransk hvit ost.

9000560[/snapback]

 

Helt enig, hadde egentlig hørt mer på DT viss de var ett rent instrumental band, og ikke si at det er derfor vi har LTE, LTE er har ett mye mykere lydbilde enn DT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...