Gå til innhold

Nytt skjermkort på gammel maskin


Anbefalte innlegg

Jeg har en etter hvert veldig gammel PC med PIII 700 Mhz, 512 MB DDR RAM.. Grafikkortet som sitter i nå er et Geforce II Pro. Jeg bruker maskinen stort sett til å kjøre programmer som kun finnes for Windows, og til det fungerer den fint. Problemet er at jeg kom over et molekylvisualiseringsprogram (QuteMol) som krever at grafikkortet støtter FrameBufferObjects. Jeg ser at "alle" 3d-kort som selges i dag gjør det.

 

Frägan er derfor: Hvis jeg kjøper et nytt low-end AGP-kort i dag (under 500 kr), vil det passe i min gamle PC? Er f.eks. AGP 8X kompatibelt med god gammeldags AGP? Er det noe annet som kan gå galt med kompabiliteten?

 

EDIT: Maskinen har både Win 2000 og Win Vista installert. Vista kjører overraskende greit (uten fancy effekter naturligvis), så OS-kompabilitet burde ikke være noe problem.

Endret av luredan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Skulle ikke være noe problem nei - men systemet er vel såpass gammelt at du kunne brukt litegranne penger for å bytte den ut..?

Lenke til kommentar

Veldig bra, jeg har faktisk også Asus CUSL 2 :thumbup:

 

Takk for svar, begge to! noadmin: Problemet er at hvis jeg først bytter ut noe, så må jeg nesten bytte alt, så jeg lar heller maskinen være noenlunde som den er så lenge som mulig. Har en mac som jeg bruker til daglig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Veldig bra, jeg har faktisk også Asus CUSL 2 :thumbup:

 

Takk for svar, begge to! noadmin: Problemet er at hvis jeg først bytter ut noe, så må jeg nesten bytte alt, så jeg lar heller maskinen være noenlunde som den er så lenge som mulig. Har en mac som jeg bruker til daglig.

8639659[/snapback]

 

Typisk problem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...