Gå til innhold

PCIe-kontakt på gammel PSU

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Den ville nok virke fint med den adapteren men du må sørge for å ha nok power til alle komponentene

8630333[/snapback]

Jeg mener det skal holde med 480, mener ikke sikker. Sjekket med en slik 'PSU-kalkulator' og den kom frem til 501W. Det som vil være i er et P5B dlx, E6400, X1950XT (512 MB), 2GB RAM, CPU-vifte, DVD-brenner, CD-brenner, diskettstasjon (!), 2 x HD (SATA), 3xkabinettvifter samt ca 8 USB enheter. Tror du 480W vil være nok?

Endret av Futelva
Skrevet
Den ville nok virke fint med den adapteren men du må sørge for å ha nok power til alle komponentene

8630333[/snapback]

Jeg mener det skal holde med 480, mener ikke sikker. Sjekket med en slik 'PSU-kalkulator' og den kom frem til 501W. Det som vil være i er et P5B dlx, E6400, X1950XT (512 MB), 2GB RAM, CPU-vifte, DVD-brenner, CD-brenner, diskettstasjon (!), 2 x HD (SATA), 3xkabinettvifter samt ca 8 USB enheter. Tror du 480W vil være nok?

8631288[/snapback]

Du må nok opgradere den psu'en din. Jeg merket at når du har for liten psu og for mange usb eneter så kan man ikke skifte sanger i windows media player på tastaturet da henger pc'n seg opp og restarter

Skrevet
Takk for svar, det var et greit og tydelig. Jeg oppgraderer. Kommer til å gå for en Corsair HX620. Det bør holde.

8634053[/snapback]

Er det en psu uten faste kabler?

Skrevet (endret)

På 8800gts kortet mitt fulgte det med en slik overgang, bortsett fra at den tar strøm fra 2 separate 12voltslinjer og kombinerer til ên 6pins pci-e strømplugg. Derfor kan det tenkes at den overgangen du har der ikke holder. Aner ikke om xt1950 kort krever strøm fra 1 eller 2 12volts-linjer. Men det kan jo ôg tenkes at du også vil få med det du trenger når du kjøper kortet... sjekk med butikken før du punger ut ekstra :)

Endret av Dummst

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...