Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer etter fjerning av plombering.


Anbefalte innlegg

Jeg tok ut plomberingen i svanehalsen på min Rieju RR idag. Jeg byttet også til større dyse (86). Men den går ikke noe bedre enn orginalt, faktisk litt dårligere, hva kan det være? Kameraten min trudde kanskje det var at mopeden ikke fikk nok luft ifra det orginale luftfilteret, og at jeg må prøve med powerfilter. Er det det som er feil? Mopeden vil liksom ikke opp i turtall heller, den lager en slag hakke lyd når jeg kommer opp i turtall.

 

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har stilt litt på gasseren men får den ikke til å gå bedre. Jeg har også kjørt litt uten selve filteret i luftfilterboksen. Plomberingen i svanehalsen er jo tatt ut så mopeden skal jo gå 80 nå ca. Den går 60, akuratt som før plomberingen ble tatt ut. Hva er det som skjer?

Lenke til kommentar

En liten oppsumering av det jeg har gjort.

 

Jeg fjernet plomberingen i svanehalsen på min Rieju RR.

Jeg byttet ifra 68 dyse til 86. (anbefalt dyse til denne mopeden er 85-90)

Jeg startet den og kjørte. Den gikk ikke raskere enn normalt (60).

Jeg har stilt på forgasseren uten hell. Holdt på med dette i to dager nå.

Jeg har sjekket pluggen, den er litt svart.

Jeg har prøvd å kjøre uten luftfilter i luftfilterboksen og uten selve boksen. til ingen nytte.

 

Jeg har overhode ingen anelse om hva det kan være. Mopeden skal jo klare rundt 80km/t nå men den klarer bare 60.

 

 

For å være på den sikre siden ekwathne hadde jeg sjekket sylinder/stempel, og i samme slengen satt i nye stempelringer/stempel.

 

Da du prøve kjørte den, stoppa den da ? bare daua ut eller noe slikt ?

8657768[/snapback]

Du tror den kan være skjært?

 

Da jeg prøvekjørte den etter plomberingen var fjernet gikk den som normalt. Den stoppet ikke.

 

Setter pris på alle svar.

Lenke til kommentar

litt svart ?

Har du prøvd å bytte pluggen og da sjekke fargen da ? For da er det jo lettere å se farge, en plugg som er brukt mer enn 2 dager er jo svart uansett ^^

 

Den er ikke skjært sikkert, da den ikke har stoppa etter dyseskifte, men seff, skader ikke å sjekke.

 

Ikke uten luftiflter i luftfilter boksen, ta av overgangen fra boksen til gasseren, så du kjører uten noe som helst i innsuget i gasseren.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar
litt svart ?

Har du prøvd å bytte pluggen og da sjekke fargen da ? For da er det jo lettere å se farge, en plugg som er brukt mer enn 2 dager er jo svart uansett ^^

 

Den er ikke skjært sikkert, da den ikke har stoppa etter dyseskifte, men seff, skader ikke å sjekke.

 

Ikke uten luftiflter i luftfilter boksen, ta av overgangen fra boksen til gasseren, så du kjører uten noe som helst i innsuget i gasseren.

8658080[/snapback]

Da skal jeg få kjøpt ny plugg.

Å sjekke sylinderen gjør jeg nok ikke. Da må jeg ha hjelp.

Imorgen skal jeg fjerne alt som er iveien for innsuget til forgasseren og prøvekjøre.

 

Hva koster en ny plugg hos Shell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...