Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 (endret) Hvem er "Authenticated Users" (Godkjente brukere)?! Lurer rett og slett på hvem som er med i denne gruppa. Finner for øvrig ikke gruppa i Active Directory, så... Å hva med Everyone? Er det faktisk alle som er opprettet i AD?! Trenger alle de svarene jeg kan få! Endret 16. mai 2007 av nilsrune
ilpostino Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Everyone = alle brukere som måtte være på nettverket. de som ikke har logget på med brukernavn/passord faller unde denne kategorien. Authenticated users = alle brukerne som har koblet seg på nettverket med brukernavn/passord.
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Everyone = alle brukere som måtte være på nettverket. de som ikke har logget på med brukernavn/passord faller unde denne kategorien. Authenticated users = alle brukerne som har koblet seg på nettverket med brukernavn/passord. 8624242[/snapback] Her har Everyone full tilgang(!) på c-disken på sevreren, som da er sharet som c$ Viss jeg nå har en pc som ikke er meldt inn i domenet og er logget på med en lokal bruker, og skriver inn \\"server"\c$, skulle ikke jeg da få lov til å komme inn på c-disken på serveren? Det som skjer er at jeg får opp et påloggingsbilde der jeg må logge meg på med en admin-konto....!?
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Everyone = alle brukere som måtte være på nettverket. de som ikke har logget på med brukernavn/passord faller unde denne kategorien. Authenticated users = alle brukerne som har koblet seg på nettverket med brukernavn/passord. 8624242[/snapback] Dette fant jeg på Windows TechNet: By default, members of the Anonymous Logon group are not included in the Everyone group. http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true Hva sier du til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå