Gå til innhold

Hvem er "Authenticated Users"?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvem er "Authenticated Users" (Godkjente brukere)?!

Lurer rett og slett på hvem som er med i denne gruppa. Finner for øvrig ikke gruppa i Active Directory, så... :ermm:

Å hva med Everyone? :hmm: Er det faktisk alle som er opprettet i AD?!

Trenger alle de svarene jeg kan få! :thumbup:

Endret av nilsrune
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Everyone = alle brukere som måtte være på nettverket. de som ikke har logget på med brukernavn/passord faller unde denne kategorien.

Authenticated users = alle brukerne som har koblet seg på nettverket med brukernavn/passord.

Skrevet
Everyone = alle brukere som måtte være på nettverket. de som ikke har logget på med brukernavn/passord faller unde denne kategorien.

Authenticated users = alle brukerne som har koblet seg på nettverket med brukernavn/passord.

8624242[/snapback]

Her har Everyone full tilgang(!) på c-disken på sevreren, som da er sharet som c$

Viss jeg nå har en pc som ikke er meldt inn i domenet og er logget på med en lokal bruker, og skriver inn \\"server"\c$, skulle ikke jeg da få lov til å komme inn på c-disken på serveren?

Det som skjer er at jeg får opp et påloggingsbilde der jeg må logge meg på med en admin-konto....!?

Skrevet

8624242[/snapback]

Dette fant jeg på Windows TechNet:

By default, members of the Anonymous Logon group are not included in the Everyone group.

http://technet2.microsoft.com/windowsserve...3.mspx?mfr=true

Hva sier du til det? :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...