olatv Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Har valget mellom Sigma 17-70mm f/2,8-4,5 til 10000 og Nikkor 18-70mm f/3,5-4,5G AF-S til 9990. Hvilke av objektivene er best??
silverhalide Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Det siste, på de fleste områder med unntak av lysstyrken. (ikke det at Sigmaen er spesielt bra fullt åpen) Jeg returnerte min 17-70mm bare etter en mnd. bruk. Det som derimot er positivt med den er en fantastisk nærgrense- DER er nikonobjektivet litt etter. Ellers kommer det jo en spennende Tokina 16-50mm fast f2.8, og mange på forumet er glade i sin Tamron 17-50mm f2.8 Bottom-line: Kjøp den med 18-70mm fra nikon sammen med en 50mm 1.8 *edit - skriveleif* Endret 15. mai 2007 av Svein Gunnar Kjøde
Sutekh Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 og mange på forumet er glade i sin tokina 17-50mm f2.8 8620866[/snapback] "Tamron", kanskje? Tokinaen ser spennende ut, men jeg tror jeg holder meg til Tamronen min
Anew Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Så langt har jeg dessverre bare funnet negativ omtale av Tokinaen, som jeg hadde store forventninger til. Er det noen som har sett positive omtaler?
fototim Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Så langt har jeg dessverre bare funnet negativ omtale av Tokinaen, som jeg hadde store forventninger til. Er det noen som har sett positive omtaler? 8621083[/snapback] Litt tidlig kanskje, i og med at siste nytt er at objektivet offisielt ikke slippes før i august ;-) Men spør du Ken Rockwell så tester sikkert han i løpet av et par timer, bare han tror det er penger å tjene på det ;-) Det var vistnok noen eksemplarer på hylla i noen japanske butikker, men de var ikke til salgs, og ble trukket tilbake (i følge mine kilder). Mvh Tim Typo Endret 15. mai 2007 av fototim
El chico Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 (endret) Ikke hørt mye positivt om Tokinaen så langt jeg heller. Har sett noen testbilder, men det har vært med så liten oppløsning at det ikke har gått ann å vurdere de på en vettug måte. Hadde store forhåpninger til den jeg også. Nå frister det med 17-55 til Nikon , men syns prisen er litt stiv.. Men til trådstarter: Hørt mange som er meget fornøyd med 17-70 til Sigma. Har også sett at den har kommet bra ut i tester (husker ikke hvor jeg leste det) Personlig syns jeg zoom-området er ideelt. Selv har jeg 18-70 og er bra fornøyd med det. Men syns den var bedre på mitt gamle D70s enn det er på D80. Men det har god byggekvalitet til å være et kitobjektiv. Nikon sitt objektiv har raskere pg bedre autofokus siden det har AF-S (Silent Wave Motor) mens Sigmaen ikke har HSM (Hyper Sonic Motor). Chico Endret 15. mai 2007 av El chico
Anew Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Så langt har jeg dessverre bare funnet negativ omtale av Tokinaen, som jeg hadde store forventninger til. Er det noen som har sett positive omtaler? 8621083[/snapback] Litt tidlig kanskje, i og med at siste nytt er at objektivet offisielt ikke slippes før i august ;-) 8621249[/snapback] Det har jo, som Chico nevner, versert noen bilder bla. på dpreview-forumet, men ikke noe å vurdere objektivet på. Selv om Ken er min homie, så spør jeg ham ikke om optikk - I'm not worthy. Jeg leste en slags "test" på en eller annen asiatisk side, som ikke var særlig positiv, men nå kan jeg ikke finne tilbake til den... kanskje et godt tegn.
fototim Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Så langt har jeg dessverre bare funnet negativ omtale av Tokinaen, som jeg hadde store forventninger til. Er det noen som har sett positive omtaler? 8621083[/snapback] Litt tidlig kanskje, i og med at siste nytt er at objektivet offisielt ikke slippes før i august ;-) 8621249[/snapback] Det har jo, som Chico nevner, versert noen bilder bla. på dpreview-forumet, men ikke noe å vurdere objektivet på. Selv om Ken er min homie, så spør jeg ham ikke om optikk - I'm not worthy. Jeg leste en slags "test" på en eller annen asiatisk side, som ikke var særlig positiv, men nå kan jeg ikke finne tilbake til den... kanskje et godt tegn. 8621877[/snapback] Du klippa vekk det som var kjernen i innlegget mitt. Derfor tillater jeg meg å utdype. Tokina var i ferd med å lansere objektivet. De valgte, uvisst av hvilken grunn, og trekke det tilbake. Vi må gå ut fra at disse testene (hvis de i det hele tatt er autentiske), er tester av de samme objektivene som Tokina trakk fra markedet. Det skulle da være enkelt å slutte seg fram til at vi bør legge liten eller ingen vekt på disse testene. Og da kan vi ikke gjøre annet enn å vente på at de skal komme. Jeg har forresten sett "testene" selv. Forferdelige motlysegenskaper. Jeg tipper at det er en del av grunnen til at Tokina fikk kalde føtter. Mvh Tim Typo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå