Gunn@r Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Når brukere i nettverket logger seg på en ny PC, så er de jo default ikke lokal administartor! Jeg lurer på hvor man kan sette at når man logger seg på en PC skal man automatisk bli lokal administrator. Tenker på GPO eller no slikt Takk for alle svar
ilpostino Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 det spørs hvordan nettverket er satt opp. bruker du lokale profiler må dette gjøres lokalt mens med roaming profiles gjøres dette sentralt fra.
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 det spørs hvordan nettverket er satt opp. bruker du lokale profiler må dette gjøres lokalt mens med roaming profiles gjøres dette sentralt fra. 8619934[/snapback] Viss du hadde gitt meg en løsning til begge så hadde det vært helt topp
tyldum Skrevet 16. mai 2007 Skrevet 16. mai 2007 Det du er ute etter er "Restricted groups". Det er en GPO setting som kontrollerer lokale grupper på maskinene i domenet. Angi 'Domain users' i 'Administrators'. Googler du etter' Restricted groups' finner du nok det du trenger.
Gunn@r Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Det du er ute etter er "Restricted groups". Det er en GPO setting som kontrollerer lokale grupper på maskinene i domenet. Angi 'Domain users' i 'Administrators'. Googler du etter' Restricted groups' finner du nok det du trenger. 8624264[/snapback] Jeg har jo ikke lyst til å legge til Domain Users i Administrators....har jeg det!? Det med Restricted groups skjønte jeg ikke helt da...de som legges til her...blir de automatisk lokal administrator på den PCen de logger seg på i nettverket?!
Gunn@r Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Skrevet 30. mai 2007 Det du er ute etter er "Restricted groups". Det er en GPO setting som kontrollerer lokale grupper på maskinene i domenet. Angi 'Domain users' i 'Administrators'. Googler du etter' Restricted groups' finner du nok det du trenger. 8624264[/snapback] Jeg har jo ikke lyst til å legge til Domain Users i Administrators....har jeg det!? Det med Restricted groups skjønte jeg ikke helt da...de som legges til her...blir de automatisk lokal administrator på den PCen de logger seg på i nettverket?! 8624334[/snapback] Vet ikke åssen det gikk til, men fant ut av det til slutt....og det lille du skrev hjalp meg faktisk å komme i mål
tyldum Skrevet 12. juni 2007 Skrevet 12. juni 2007 Ooops. Glemte av tråden. Regnet med at du ville komme i mål med litt googling om så. Men for andre som lurer: Restricted groups er de *lokale gruppene på klienten*. Så om du legger 'domain users' inn i 'administrators' betyr det bare at alle domenebrukere vil får lokale administrator-rettigheter.
Gunn@r Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 Ooops. Glemte av tråden. Regnet med at du ville komme i mål med litt googling om så. Men for andre som lurer:Restricted groups er de *lokale gruppene på klienten*. Så om du legger 'domain users' inn i 'administrators' betyr det bare at alle domenebrukere vil får lokale administrator-rettigheter. 8846407[/snapback] Akkurat det jeg fant ut... Takk for hjelpen...
Grim_Fandango Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 (endret) Kanskje ikke så lurt å legge til "Domain Users" i lokal admin gruppa. Da kan jo alle brukere mappe opp lokale disker på alle PC'er i nettverket å snoke i lokale filer... (idette gjelder allefall dersom "File and printer sharing for microsoft networks" er aktivert for nettverksadapteret, som jo er default i Windows XP) Ikke lurt hvis brukerne deres lagrer lokalt, f.eks på bærbare PC'er Dessuten, hvis en bruker får virus, etc, har han jo admin rettigheter på alle andre PC'er i nettverket også...Da skal det ikke mye til før det sprer seg som ild i tørt gress... Endret 21. juni 2007 av Grim_Fandango
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå