Gå til innhold

Bilder av et par småfugler!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg som trodde de prikkene kom av blitz evt. rariteter pga. lyset og måtte fjernes... :blush:

Vel vel,ser i ettertid at det er litt mere ``liv`` i øynene med prikkene til stedet.

Man lærer stadig! :D

Har aldri sett det selv (heldigvis), men det sies faktisk at den prikken forsvinner når man dør. Den er synlig også når man ikke fotograferer, så å fjerne den på et bilde er ganske "uhørt". Så at prikkene gir mer liv, er kanskje mer rett en du tror :o) (Forutsatt at det faktisk stemmer da, har som sagt aldri sett det selv.)
Lenke til kommentar
Og jeg som trodde de prikkene kom av blitz evt. rariteter pga. lyset og måtte fjernes... :blush:

Vel vel,ser i ettertid at det er litt mere ``liv`` i øynene med prikkene til stedet.

Man lærer stadig! :D

Har aldri sett det selv (heldigvis), men det sies faktisk at den prikken forsvinner når man dør. Den er synlig også når man ikke fotograferer, så å fjerne den på et bilde er ganske "uhørt". Så at prikkene gir mer liv, er kanskje mer rett en du tror :o) (Forutsatt at det faktisk stemmer da, har som sagt aldri sett det selv.)

8624134[/snapback]

 

Den prikken komme jo av at lyset reflekteres i øyet som er belagt av "tårevann" (Mangel på rett ord) så når man dør, så lages det jo ikke mer "tårevann" og da blir øyet matt (Tenker jeg) å da er det ikke noe som kaster lyset tilbake slik at det blir refleksjon.

 

 

Right?

Lenke til kommentar

Bilde 2 var veldig bra. Jeg liker den lave dybdeskarpheten, og den uniforme, uskarpe bakgrunnen, som til og med hadde riktig farge til å være bakgrunn for denne fuglen. Det ser nesten ut som et studiobilde!

 

Og selfølgelig må refleksjonen i øyet være der. Uten refleksjonen så det jo nesten ut som et sort hull, og jeg kan ikke se noen grunn til å fjerne slike naturlige deler av bildet. Det ville vært som å fjernet refleksjonen på en klinkekule, eller en bil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...