Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hei! Jeg sitter her å prøver å fikse bloggen min, siden jeg henter ut sånn fra kategorien "PHP" hvis man har valgt PHP, og har hatt et script som jeg la til WHERE category = '$category' og da la ble det 4 sider hvis det fantes 4 forskjellige kategorier. Men i et annet emne fikk jeg en kode (husker ikke av hvem) som fungerte flott på andersmoen.com/test.php?category=news, men når jeg kopierte koden over til der den skal være så får jeg bare en feilmelding. Noe med mysql_fetch_array Her er iallfall koden som jeg prøvde: (noen som kan se noe feil i den?) Categories are down for the moment. <?php $host = "localhost"; $mysql_user = "brukernavn"; $mysql_pass = "passord"; $category = $_GET['category']; mysql_connect($host, $mysql_user, $mysql_pass); mysql_select_db("db"); if(!isset($_GET['page'])) { $page = 1; } else { $page = $_GET['page']; } $max_news = 5; $start = ($page * $max_news) - $max_news; $query = mysql_query("SELECT * FROM blog WHERE category = '$category' ORDER BY id DESC LIMIT $start, $max_news"); while($row = mysql_fetch_array($query)) { echo '<h1>' . htmlentities(stripslashes($row['title'])) . '</h1>'; } $sql = mysql_query("SELECT * FROM blog WHERE category='$category'"); $result = mysql_num_rows($sql); $total_pages = ceil($result / $max_news); if($page > 1) { $previous = $page - 1; echo "<a href='?page=$previous&category=" . $_GET['category'] . "'>Previous</a> "; } for($i = 1; $i <= $total_pages; $i++) { if($i == $page) { echo "<b>$i | </b>"; } else { echo "<a href='?page=$i&category=" . $_GET['category'] . "'>$i | </a>"; } } if($page < $total_pages) { $next = $page + 1; echo "<a href='?page=$next&category=" . $_GET['category'] . "'>Next</a>"; } ?> Å ja, sikkerheten er nok ikke på topp her enda, men jeg skal fikse det seinere
Ernie Skrevet 15. mai 2007 Skrevet 15. mai 2007 Hadde ikke vært så dumt å vite eksakt hva feilmeldingen er. Dog, hvis det er et problem med mysql_fetch_array vil det i praksis si at det er en feil i spørringen. Da er det ikke så dumt å slenge på mysql_error som sagt over.
Anders Moen Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Ja, ok, skal prøve seinere...men det som er rart er at den fungerte i test.php, men ikke når jeg la den i mappa den ligger (og så bruker jeg et include script, og så .htaccess for å skrive om URL'ene igjen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå