Gå til innhold

billige høyttalere til musikk


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et par billige høyttalere jeg kan ta med meg på ferie og bruke til musikk.

 

Mine kriterier er:

 

*Best mulig lydkvalitet

*Pris

*lav vekt/størrelse

 

Med billig mener jeg:

Virkelig billig, helt i nederste ende av skalaen - opp til 300 kr. omtrent. Kanskje litt latterlig av meg å starte en tråd for en så liten investering, men jeg er jo (som alltid) keen på å gjøre det beste valget + at jeg ikke vil ende opp med noe ubrukelig.

 

I lydkvalitet legger jeg:

Må klare å gjengi ren og god lyd over hele frekvensregisteret. Det er ikke noe problem om høyttalerne gir litt ekstra på "de strategiske områdene" som bass og diskant, men jeg prøver å unngå "ulende" bass og skrikende diskant. "Telefonlyd" (dårlig bass + for mye mellomtone og diskant) er heller ikke å foretrekke.

 

Når det gjelder vekt og størrelse...

...er det viktig at jeg får plass til settet i kofferten uten å ofre altfor mye av plassen. En liten sub er ikke noe problem, så lenge jeg føler jeg får litt igjen for det på lydkvaliteten.

 

Har kikket på diverse høyttalere i prisguiden, og regner vel med at det må bli et eller annet 2.1 sett, ettersom jeg sikkert får litt mer igjen på bass-siden hvis jeg velger en av disse.

 

Noen som har noen erfaringer i denne prisklassen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes ingen pc-anlegg som innfrir alle kravene dine til 300 kr. Er nok redd du må opp i 1000 kroners-klassen for å møte de kravene der.

8643060[/snapback]

Jeg vet hva jeg får ikke begge klasser, så la meg presisere: Jeg er keen på å gjøre det beste i kjøpet i 300 kr klassen. Les: kjøpet som er nærmest kravene jeg stillte.

Lenke til kommentar
i den prisklassen får du MYE lyd igjen ved å velge et skikkelig headset fremfor et 2.1 sett, men dette ser svært greit ut. her er det i tillegg egen remote for bass:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=325854&view=detailed

8643273[/snapback]

Har allerede headset som er langt over den prisklassen, men den lyden er det bare jeg som kan få nyte. Er keen på et høyttaler-sett fordi det er fler enn meg selv som skal høre på musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...