K-canon Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Hvordan finner jeg ut om mine gammle objektiv passer et nytt kamera. Har canon eos ix med 24-852mm og tamron 100-300mm lurte litt på om de passer til canon 400? takker for alle svar
Roskov Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 (endret) Siden det er i EOS serien er det vel EF objektiver du har, optimalt sett burde vel 400D hatt EF-S objektiver men EF funker også. dog med noget økt brennvidde da digitalbrikken er 1.6 ganger mindre enn 35mm film.. (am i right?) http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS Endret 14. mai 2007 av Roskov
K-canon Skrevet 16. mai 2007 Forfatter Skrevet 16. mai 2007 Siden det er i EOS serien er det vel EF objektiver du har, optimalt sett burde vel 400D hatt EF-S objektiver men EF funker også. dog med noget økt brennvidde da digitalbrikken er 1.6 ganger mindre enn 35mm film.. (am i right?) Det har du sikkert, har ikke så god peiling på foto. Men synes at jeg bør investere i et kamera. tenkte da på canon eos 400d digital slr med 18-55 objektiv. eller er det noe som er bedre til den prisen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå