Gå til innhold

Lage mapper på en FTP server


Anbefalte innlegg

Jeg må kunne lage mapper på en FTP server, jeg har forsøkt med WebClient.UploadString, UploadData, og FtpWebRequest.

Med WebClient skjer det ingenting (men jeg får ingen feilmelding heller) og med FtpWebRequest får jeg "Not logged in" selvom jeg har satt Credentials...

Jeg bruker selvsagt method "MKD"

 

Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
r.UsePassive = true;
r.KeepAlive = false;
r.UseBinary = true;

Utenom dette, har jeg akkurat det samme... men siden jeg skriver så rotete, så kan det godt hende det er noe mer.

Takk, skal teste når jeg kommer hjem :)

8609010[/snapback]

 

UseBinary -> fordi jeg bruker samme koden for å lese/skrive filer.

KeepAlive -> har hatt problemer med at ftp serveren tilslutt sier stopp fordi connections ikke blir lukket. Og teite .Net forstår vist ikke at den kan bruke samme connection om igjen.

 

Jeg er egentlig ikke så veldig glad i FTP saken i .Net... :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg brukt ftp4net eller noe sånnt. Ligger på sourceforge. Eneste problem jeg har hatt er at den har lyttet på feil interface når jeg bruker maskiner med flere nettverkskort.

 

http://sourceforge.net/projects/ftp4net/

 

I tillegg har jeg lisens på et 3dje parts bibliotek. Men alt styret med å verifisere hver enkelt pc mot deres webside gjør den altfor tungvind i bruk. Greit at folk skal beskytte seg mot piratkopiering men det bør ikke gå utover brukervennligheten til de grader.

Lenke til kommentar

Ah, fant ut hva som var feil...

Programmet bruker en rekke FTP og SQL servere, og så hadde jeg skrevet inn feil FTP server.

Det er 2 servere, begge har samme brukernavn, men forskjellig passord, så da hjalp det lite å skrive inn brukernavn og passord på nytt hundre ganger.

 

Men nå bruker jeg FTPClient som jeg fant på sf, veldig enkelt og greit, la til progress selv.

 

Takk fo all hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...