Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekk og felg på en Avensis 1999 mod


Anbefalte innlegg

Heihei :-)

 

Jeg har en 99 modell Avensis, sedan. For sesongen har jeg kjøpt nye dekk og felger. Med dim. 205*40*17

Bakdemperne er nettopp bytta og bilen er ikke senka. Men likevell subber det dersom det kommer en passasjer eller to i baksetet.

Noen som har peiling på hvorfor?

 

Ser enkelte plasser på nettet at dim skal være 7,5x17 med impress 35

Men ser jeg har fått impress 38. Kan dette ha noe å si?

Er relativt lite teknisk av meg... hehe :-)

post-129627-1179090775_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal ikke være noen problem å få de felgene/dekkene til å passe på den bilen. Sitter med en tanke om det muligens kan være fjærene dine bak som bør byttes.

 

I all hovedsak er det fjæra som holder bilen oppe, dempern bare demper svingningene i fjæra. Jeg ville testa dette :)

Lenke til kommentar
Det skal ikke være noen problem å få de felgene/dekkene til å passe på den bilen. Sitter med en tanke om det muligens kan være fjærene dine bak som bør byttes.

 

I all hovedsak er det fjæra som holder bilen oppe, dempern bare demper svingningene i fjæra. Jeg ville testa dette  :)

8613257[/snapback]

 

 

 

 

Ja, det er vel kanskje det som må gjøres. :-)

Er vel lurest å sette på orginalfjærer fremfor senkefjærer? Med tanke på det der orginale dempere. Eller? :D

Lenke til kommentar
Felger med ET 38 bygger mer innover en det ET 35 gjør, men hvor er det dekkene tar? (hva er det de subber borti?)

8613847[/snapback]

 

 

 

Felgene tar borte "innerkanten" på selve hjulbuen. (Stålet nærmest dekket/felgen) Det er det som er det rare. Skulle vel ikke gjort det uansett? eller? :)

Lenke til kommentar
Felger med ET 38 bygger mer innover en det ET 35 gjør, men hvor er det dekkene tar? (hva er det de subber borti?)

8613847[/snapback]

 

 

 

Felgene tar borte "innerkanten" på selve hjulbuen. (Stålet nærmest dekket/felgen) Det er det som er det rare. Skulle vel ikke gjort det uansett? eller? :)

8613914[/snapback]

 

Uklart svar.. Subber det på innerkant eller ytterkant på dekket?

Lenke til kommentar
Felger med ET 38 bygger mer innover en det ET 35 gjør, men hvor er det dekkene tar? (hva er det de subber borti?)

8613847[/snapback]

 

 

 

Felgene tar borte "innerkanten" på selve hjulbuen. (Stålet nærmest dekket/felgen) Det er det som er det rare. Skulle vel ikke gjort det uansett? eller? :)

8613914[/snapback]

 

Uklart svar.. Subber det på innerkant eller ytterkant på dekket?

8614252[/snapback]

 

 

Beklager det ;)

Er ikke særlig flink å forklare, hehe.. Men kan prøve igjen ;-)

Det subber på utsiden av dekket (dvs innerst på hjulbuen)

Med på hva jeg mener? :D hehe

Lenke til kommentar

Vel, siden du allerede har et innpress som gjør at felgen går litt lenger inn enn originalt, har du for brede dekk/felger. Da har du to muligheter:

 

1. Bytte dekk og felger

2. Valse hjulbuene

 

Og ja, man kan også bytte til stivere fjærer og dempere, men loven sier faktisk at hjulene ikke skal berøre noe ved fullt fjæringsutslag. Få som bryr seg om dette da ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...