kaffi Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hei En kamerat har en pc der den ikke vil instalere win xp på en S-ATA disk, det kommer opp sann svart sjerm med hvit skrift men den går ikke videre til blå sjerm. Men om jeg slår av disken som boot enhet så går den inn på den blå sjermen men der kommer at den ikke har harddisk. Hva kan jeg gjøre?
Stian89 Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hvis jeg forstår deg rett klarer ikke xp installasjonen å detecte harddisken? Ikke uventet, sett at winxp er et 6 år gammelt dritt OS. Du kan imidlertid slenge SATA drivere på en usb stick, floppy eller eventuelt slipstreame dem inn på install cden:) mulig jeg mistorsto problemet helt nå ja, whatever. God natt.
kaffi Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Tror nok det er akkurat det som sjer. kan du fortelle meg litt nermere angående den USB stick versjonen din? hva som trengs og hvordan?
Tordenflesk Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Du kan ikke slenge S-ATA drivere på USB-stick med XP, kun Vista. Er du smart så integrerer du driveren i en nye XP-plate, så slipper du å måtte ha floppy koblet til PC'n
kaffi Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Hvordan gjør jeg det ? Hvor på cden skal dette ligge??
Ståle Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 skal man ikke trykke F6 under loading av windows install.. da kommer det opp sann velg sata/scsi drivere
wil Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Ståle: Joda. Ved å trykke på F6 så får du opp sånn valg, men det hjelper lite, for du må uannsett ha diskett eller noe for å få installert Windows på S-ATA disker. Selv trenger jeg ikke det på min PC tror jeg. Ikke det at jeg har prøvd, da jeg bare har IDE Disker som OS Disker, men den finner alle S-ATA Diskene allikevel uten å installere Drivere.
kaffi Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Kommer ikke så langt som at den blåsjermen kommer når disken er aktiv som boot enhet der en kan trykke F6. Hvor på cden skal driverene til S-ata disken ligge?
Tordenflesk Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Kaffi: Bruk nLite Wil: Da vil jeg anta at du har et hovedkort med S-ATA-kontroller som ses av OS'et som en vanlig IDE-kontroller.
kaffi Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 (endret) For å bruke nLite må vel maskinen starte opp til windows. vel dette går ikke akkurat nå. Og jeg har fått den til å se den som IDE master nr 4 men uten hell. Endret 14. mai 2007 av kaffi
kaffi Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 (endret) Det er ett Asus p4p800se hovedkort, men jeg finner ikke drivere på asus.com Endret 17. mai 2007 av kaffi
Tordenflesk Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 (endret) For å bruke nLite må vel maskinen starte opp til windows. vel dette går ikke akkurat nå.Du satt nettopp og skrev dette på en Windows-PC ikke sant? Har den en brenner og du har en blank CD-R er det null problem å koke sammen en kvikk XP-CD med S-ATA-driver intregrert. Endret 17. mai 2007 av Tordenflesk
kaffi Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 ja. tengte litt feil. Men vet du hvilke/hvor denne driveren ligger ? finner den ikke.
Tordenflesk Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 http://support.asus.com/download/download....SLanguage=en-us
kaffi Skrevet 17. mai 2007 Forfatter Skrevet 17. mai 2007 så langt har jeg også kommet, men finner ikke filen.
Tordenflesk Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 så langt har jeg også kommet, men finner ikke filen. 8633053[/snapback] Intel® Application Accelerator RAID Edition 3.5R for Windows 2000/XP
wiberos Skrevet 17. mai 2007 Skrevet 17. mai 2007 HeiEn kamerat har en pc der den ikke vil instalere win xp på en S-ATA disk, det kommer opp sann svart sjerm med hvit skrift men den går ikke videre til blå sjerm. Men om jeg slår av disken som boot enhet så går den inn på den blå sjermen men der kommer at den ikke har harddisk. Hva kan jeg gjøre? 8605430[/snapback] Du trenger vel ingen Driver til Sata du. Men du må konfigurere riktig Biosen du. Du skal se både under Boot / Bootdevice pririty meny og Main/Ide Configurasjon. Etter en hver forandring skal du i Bios igjen til du bekrefter at både Cd rom og harddisk er finne, slik du har tenkt. Disable any device i Bootdevice priority untatt 2 stk. En for cdrom og en for HD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå