Gå til innhold

Yamaha-brenneren min finner ikke CD-ene


frohaa

Anbefalte innlegg

Har en gammel Yamaha SCSI-brenner som ikke registrerer det når det er satt inn en CD. Problemet startet etter at jeg avbrøt en testbrenning med programmet NTI-CD Maker 5.19. Bruker Windows XP og har prøvd å restarte, reinstallere NTI-CD Maker, og tilbakestille Windows til en tidligere dato, uten at noe av dette hjalp. Har prøvd å sette inn både orginale og uorginale data- og musikk-CD'er, men brenneren lyser rødt uansett (som et tegn på at ingen CD er satt inn) og jeg finner ikke CD-en hverken i win-utforsker eller i brenner-programmet. Har en DVD-ROM også, og den fungerer normalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd med firmware før, men fant noe til Yamaha CRW8424S (denne brenneren).Lastet det ned og prøvde å "installere", men fikk feilmeldinga: "No target device found". Det er vel antakelig bare å bla opp lommeboka å investere i en ny brenner kan det se ut som!?

Lenke til kommentar

Hadde selv en Yamaha CRW8424S for noen år siden. Fikk etter knapt ett års beskjedent bruk gradvis de samme broblemene som deg. Prøvde å rense lesehodet m.m. uten at noe hjalp. Husker på den tiden at det var mange rapporter og skriverier om problemer med Yamaha sine brennere, spesielt CRW8424S som var ubrukelige etter kort tid. Tror du kan regne brenneren som "utbrukt".

Lenke til kommentar
Har ikke prøvd med firmware før, men fant noe til Yamaha CRW8424S (denne brenneren).Lastet det ned og prøvde å "installere", men fikk feilmeldinga: "No target device found". Det er vel antakelig bare å bla opp lommeboka å investere i en ny brenner kan det se ut som!?

 

Ja det virker sånt, For har selv brenner og cd-rom scsi og å oppdatere firmwaren er ikke noe problemer hos meg? Så du må nok investere i en nye brenner. Men skal du ha en nye scsi så kommer plextor med en 40x snart, Men om du/eg kan bruke den på våre gammle scsi kontrollere skal eg ikke utale meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...