Gå til innhold

Defekt creative skjermkort


southhome

Anbefalte innlegg

Hei , kjøpte et Creative Geforce4 4400 på Komplett data i Bergen for 6 mnd siden. Nå har kortet tatt "kvelden". Var inne til de for å bytte kortet på garantien , men de sa at siden kortet er RETAIL-utgave må jeg sende det til Creative selv for å bytte!

Er det noen som har erfaringer med bytte av RETAIL produkter av Creative?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan liksom ikke huske kjøpsloven gjøre unntak for oem/bulk eller retail-pakkede produkter, men det unntaket kan sikkert sjappen fortelle deg mye om , inntil du sjekker det opp med den røde boken :)

 

(høres ut som tull) -spesielt fordi retail er den "normale" utgaven en sluttbruker "bør" kjøpe...

Lenke til kommentar
Hei , kjøpte et Creative Geforce4 4400 på Komplett data i Bergen for 6 mnd siden. Nå har kortet tatt "kvelden". Var inne til de for å bytte kortet på garantien , men de sa at siden kortet er RETAIL-utgave må jeg sende det til Creative selv for å bytte!

Er det noen som har erfaringer med bytte av RETAIL produkter av Creative?

 

Kortet er kjøpt i Norge og da gjelder norsk kjøpslov (hvis det er et forbrukerkjøp, altså at du som privat person kjøper det av en som har som jobb i selge varer) samme hva de har ingen rett til å til side sette denne loven....!!!!!!!

jeg anbefaler at du går direkte tilbake og tipser dem om å lese kjøpsloven!!!!!!!!!! go en ting til. garanti er no dritt, kjøpsloven er der allerede og gjelder i enten 3 eller 5 år (kommer annpå produktet), først når du er så "heldig" og får en garanti som gjelder lenger enn kjøpsloven, ja først da ETTER at de 3 eller 5 årene er går gjelder garantien.....!!!! (Du har nemlig rett på enten gratis reprasjon, pengene tilbake eller en eller annen form for erstatning kommer annpå hvordan saken er og står)

Lenke til kommentar
kan liksom ikke huske kjøpsloven gjøre unntak for oem/bulk eller retail-pakkede produkter, men det unntaket kan sikkert sjappen fortelle deg mye om , inntil du sjekker det opp med den røde boken :)

 

(høres ut som tull) -spesielt fordi retail er den "normale" utgaven en sluttbruker "bør" kjøpe...

 

ENGI MED DEG DE KAN F*** MEG IKKE KJØPSLOVEN, OG HVIS DE KAN DEN SÅ GJØR DE ALT FOR Å UNNGÅ DEN, ERGO DE FORTELLER DEG AT ALT IKKE GÅR.......!!!!!!!!!! TIPS: LES KJØPSLOVEN SELV!!!!!

Lenke til kommentar

de sender deg et nytt kort når du tar kontakt med dem, tar ikke mere enn en uke. så får du en lapp med adr. du skal sende det defekte kortet til. det er utrolig enkelt å gjøre det slik, bare gå inn på creative's websider, så finner du frem der.

 

jeg selger også creative produkter i butikk, men vi er pliktet til å ta inn varen i butikken hvis kunden ønsker det. komplett kan ikke nekte deg å fikse på det, bare fordi creative har direkte rma til kunde.

Lenke til kommentar

Ernie: jeg er datatekniker i en vel ettablert butikk, jeg vet da FAEN hva som er service rutiner her i landet.

 

Dette er som følger av EØS bestemmelser, og norge MÅ følge EØS bestemmelser, selv om dette går ut over loven...

 

sitat fra eu "er det konflik, må dere forandre loven"

 

EU mener at siden de er så store og rike disse firmaene, så kan de sørge for en raskere service ved at kunde kontakter direkte med dem.

 

på denne måten ungår DU blandt anna at du får en service tid på 3-4 uker.

 

jeg må desverre si, at på trass at den nye kjøps loven sier at du har krav på utlåns produkt. ja, det har du, men bare akkurat så du får gjort jobben.

 

og det med og levere tilbake en defekte vare, kan bare gjøres hvist det er 3'de gangs service med AKKURAT samme feil.

 

(DVS deffekt UPS feks alle 3 gangene)

 

den nye kjøpsloven skaper mere problemer for kundene, enn og gjøre ting lettere

Lenke til kommentar
Ernie: jeg er datatekniker i en vel ettablert butikk, jeg vet da skitt hva som er service rutiner her i landet.

 

Dette er som følger av EØS bestemmelser, og norge MÅ følge EØS

som vi som land har veto rett, hvis representantene for Norge i EØS hadde benyttet vetoretten hadde ikke EØS hatt noe med dette å gjøre, men de har ikke bentyttet denne retten så da så.... :cry:

Og unnskyld meg, men du MÅ inrømme at det ikke er mange som kan kjøpsloven eller forbrukerkjøps loven og det GJELDER OGSÅ DATAFORHANDLERE/TEKNIKERE!!!!!

Lenke til kommentar
på denne måten ungår DU blandt anna at du får en service tid på 3-4 uker.

 

har du lest forbrukerkjøpsloven el? det sto et eller annet sted i denne loven at du ikke lenger tregner å finne deg i lang vente tid på rep...! men jeg må dessverre skuffe med at forbrukerkjøpsloven ikke har noen tilbake virkende kraft.... :cry:

 

Jeg fant noen fakta om den gamle kjøpsloven og der står det også at rep. skal finne sted innen kort tid....

http://forbrukerportalen.no/ona/Publikasjo...ikasjon_view.pt

 

så da lurer jeg VELDIG på hvor du har de 3-4 ukene dine fra når det egentlig skal ta MYE mindre tid.....

Lenke til kommentar
Hei , kjøpte et Creative Geforce4 4400 på Komplett data i Bergen for 6 mnd siden. Nå har kortet tatt "kvelden". Var inne til de for å bytte kortet på garantien , men de sa at siden kortet er RETAIL-utgave må jeg sende det til Creative selv for å bytte!

Er det noen som har erfaringer med bytte av RETAIL produkter av Creative?

 

Hei !

 

Ikke noe problem og sende til creative, jeg synes faktisk at det er raskere og sende til dem en til en forhandler, man har nytt kort i løpet av en uke faktisk.

og det koster heller ingen ting.

samme gjelder hp,sony,samnsung osv.

Jeg hadde og en samsung skjerm som var gåen, fikk en ny på rma i løpet av fire dager, uten og måtte sende inn skjermen først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...