Gønn Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Søkte litt uten å finne det ut, så da håper jeg noen her vet det. Har hørt både ett og to år.
Daniel Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Garantier er opp til forhandleren å avgjøre, og det er ingen lov som sier at de må gi en, om jeg ikke tar helt feil, men du har lovfestet reklamasjonsrett. Hvor lenge denne er gyldig, kommer an på hvor lenge produktet er forventet å virke. Så vidt jeg vet, er den gyldig i enten to eller fem år, men jeg vet ikke i hvilken gruppe spillkonsoller er.
Isbilen Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Det er vel liten tvil om at stasjonære spillkonsoller har en forventet levealder på mer enn fem år, og reklamasjonstiden er deretter.
Eddie81 Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Du har vel et eller to års garanti fra produsenten også vil jeg anta. I henhold til Eu reglene pleier det å være to års garanti, men av en eller annen grunn virker det som om konsoll produsenter gir dårligere garanti. Garanti er fra produsenten og ikke fra forhandleren. PS3 og Wii har 24 måneders garanti og xbox 360 har 12 måneders garanti. Microsoft følger ikke EU kravene her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå