zipuz Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Hei! Innstallerte Ubuntu 7.04 idag, men får feil med en gang. Wifi fungerer ikke som det skal, og jeg vet at kortet fungerer "out of the box", kan også se kortet i hardware information. Først brukte jeg GUI'en for nettverk, satt inn det jeg skulle av ip adresser og Essid, men ingenting skjedde. deretter brukte jeg et terminal vindu iwconfig noe som gav meg litt info om kortet, og jeg så med en gang 2 feil. For det første stemte ikke Essid'en med det jeg hadde skrevet først (den tok bare med en bokstav i terminal), og for det andre stod det at access point var invalid. Bestemte meg derfor for å endre essid'en i terminal vinduet sudo iwconfig essid **** men igjen returnerte den bare èn bokstav da jeg tok iwconfig igjen. Og hvis jeg bruker network tool, ja da kan jeg ikke en gang se kortet mitt !! Er det noen der ute som kan hjelpe meg ? Mvh Kristian
Turgon Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 (endret) Du har antaglig et broadcom kort noe som betyr at det finnes en native driver, men ubuntu kan desverre ikke legge ved firmware'n. Koretet blir derfor feilaktig gjennkjent som funksjonelt uten at det er det. Det er ganske greit å legge inn firmwaren, men først bør du være sikker på at det faktisk er et broadcom kort. Skriv "lspci | grep Broadcom\ Corporation" i terminalen og post gjerne resultatet her. Post gjerne resultatet av iwconfig og ifconfig også. Guide for å aktivere kortet: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1...hlight=broadcom Det du trenger er antaglig dette: Feisty To use the native bcm43xx driver: Download http://ubuntuforums.org/attachment.p...8&d=1177147133 and double click it to install. Reboot. Enjoy wireless. (this should work, but if for some reason it fails, see the troubleshooting) Prøv de andre tingene i guiden hvis det ikke virker. Endret 13. mai 2007 av Turgon
zipuz Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 fikk det til, trengte ikke engang å knote i terminal! Synaptics package manager - søk på bcm43xx-fwcutter, installer, reboot og voila så hadde jeg Wifi !
Turgon Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 fikk det til, trengte ikke engang å knote i terminal! Synaptics package manager - søk på bcm43xx-fwcutter, installer, reboot og voila så hadde jeg Wifi ! 8613134[/snapback] Bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå