Gå til innhold

Skjermkortet Go 7900 GS i en XPS M1710


Anbefalte innlegg

Mulig dette temaet skulle ha blitt postet i forumtråden "Skjermkort", men jeg prøver det allikevel her. Det har tross alt med en laptop å gjøre.

 

Tenker på å kjøpe en XPS M1710 med Core2Duo T7400 (2.16GHz) og 2 Gb Ram, og 100Gb harddisk (7200rpm), men da blir det mest sannsynlig med et 256MB NVIDIA® GeForce™ Go 7900 GS Grafikkort. Synes at det å bruke ca 4.300kr på å oppgradere til et 512 MB DDR3 nVidia® GeForce™ Go 7950 GTX grafikkort blr veldig brutalt, og sprenger budsjettet mitt ganske kraftig.

 

Jeg skal kjøre Vista Ultimate, men så begynte jeg å tenke litt på om dette 7900 GS-kortet har noen begrensinger med tanke på funksjoner og effekter i Vista Ultimate, f.eks på denne Aero-funksjonen?

 

Hvilke visuelle begrensinger har dette kortet i forhold til det 7950 GX-kortet? Er det bare i veldig avanserte og detaljrike spill man virkelig har noe utbytte av et så godt grafikkort, eller vil man merke det til daglig ved vanlig bruk som surfing og dvdfilmer/musikkvideoer?

 

Er dette 7900 GS-kortet et helt OK kort, eller har det mange begrensinger?

Er det spill man ikke har mulighet til å spille, og/eller er det funksjoner i Vista Ultimate som ikke vil fungere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor i all verden har du lyst til å bruke penger på denne maskinen nå som NVIDIA akkurat har lansert DirectX 10 GPU'er til bærbare og alle de største produsentene har annonsert nye bærbare med GeForce 8M? Ta for eksempel en titt på denne. Jeg vil også tippe at det er rett før Dell kommer med en ny versjon av sin XPS-serie for bærbare...

Lenke til kommentar

7900GS kjører alle spill helt fin fint! NP!

 

Men, kan du ikke putte i en 7200 prosessor i stedet, da vil totalprisen bli ganske mye mer overkommelig, til og med med 7950GTX!

 

Skal du ha 7900GS hadde eg MYE heller kjøpt Inspiron 9400! Blir noget billigere ja!

Lenke til kommentar

Jeg tror det kortet vil funke helt supert til alt nå til dags, hvis du ikke spiller på høye oppløsninger vil det funke bra til spill også.. Skal du ha Dx10 får du ikke samme ytelse for pengene vil jeg påstå..

 

Jeg hadde en stasjonær pc med Geforce 7600GT, det funket utmerket med Windows Vista Ultimatex64 med Aero på :D

Med litt tweaking greide jeg å kjøre Counter strike source på maks settings med 8x AA og 16xAF med 70-150 fps med 1024x768 skjermoppløsning.

 

Hvis du først skal bruke mye penger på et laptop skjermkort, ville jeg ventet til høsten, da kommer G80 GPU'ene på laptopper, de vil dra alt av spill og ha Dx10 støtte :D

Skal du bare bruke pc'n til å surfe, se på film, og nyte Aero effektene i Vista trenger du ikke et 7900gs engang ;)

 

Mvh Geisner xP

Endret av Geisner
Lenke til kommentar

7900GS kortet er det nest kraftigste skjermkortet du finner til laptop.7900GTX er det kraftigste, i dag.

Men denne teknologien er på vei "ut", og døren for DirectX10 har akkurat åpnet seg.

ATI's X2xxx og GeForce sin 8xxx serie er godt på vei til laptop markedet.

 

Hvis du smører deg med tålmodighet i en uke eller to så vil du få mye mer for pengene.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar
7900GS kortet er det nest kraftigste skjermkortet du finner til laptop.7900GTX er det kraftigste, i dag.

Men denne teknologien er på vei "ut", og døren for DirectX10 har akkurat åpnet seg.

ATI's X2xxx og GeForce sin 8xxx serie er godt på vei til laptop markedet.

 

Hvis du smører deg med tålmodighet i en uke eller to så vil du få mye mer for pengene.

8598622[/snapback]

 

7950GTX?? :cool:

Lenke til kommentar

Skal ikke legge meg opp i om det er lurt å vente eller ikke, men hvis du skal ha 7900GS MÅ du simpelthen velge Inspiron 9400 i stedet.. får akkurat samme spesifikasjoner til flere tusenlapper mindre!! Hvis du ikke er av den typen som blir superfascinert av blinkende lys og "cool" design..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...