Βlur Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Jeg har en mulig kjøper av min gamle Nokia 6230 og skulle låne bort telefonen i noen dager så hun kunne teste den i praktisk bruk. Får jeg lånte den bort skulle jeg bare raskt gjenopprette fabrikkinnstillingene. Dette ville ikke telefonen uten at jeg oppga en sikkerhetskode. Jeg prøvde også å slette elementer hver for seg, men blant annet kontaktlista krevde også sikkerhetskoden. Står i brukerhåndboka at den er forhåndsinnstilt til 12345 av fabrikken, men jeg kan ikke huske å ha endret den, for 12345 funker ikke. Hvaslags kode er dette? Det er tydeligvis ikke PIN-koden til simkortet, PUK-koden eller standardkodene 12345, 0000 osv.
Lurifaksen Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Dersom sikkerhetskoden ikke er 12345 har du en eller annen gang endret den. Jeg har mekket et lite program du kan bruke til å generere en universalkode. Last ned her (forutsetter at du har Microsoft .Net framework 2.0 installert)
cyclo Skrevet 14. mai 2007 Skrevet 14. mai 2007 Lurifaksen: Testet det programmet ditt, og det funket bra det. Uheldigvis tar det jo bort hele poenget med låsekoden i grunn. Skjønner ikke helt hvorfor nokia har implementert en mastercode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå