Gå til innhold

Umulig router :)


ALV

Anbefalte innlegg

Humm.. Sitter her og hadde tenkt å lan'e med å spille warcraft3 på battlenet. Vi er to stykker som har unike cd-keyer. Vi deler internet (telenor avidi 512/128) med en SMC Barricade Broadband Router. Delingen av internet fungerer perfekt, begge klarer å være på irc og surfe internetsider.

 

Derimot har vi et problem, vi klarer ikke å være tilkoblet battlenet samtidig. Når den ene er online på battlenet, får den andre timeout på tilkoblingen sin. Og omvendt. Det funker altså for oss begge to når vi prøver hver vår gang.

Det er som om routern ikke vil tillate oss å bruke den samme porten samtidig.

 

Battlenet har port 6112.

jeg har allerede snakket med en kompiss, og han bad meg skrive:

"telnet 213.248.106.202 6112" i cmdprompt

men da fikk jeg timeout (det var når min kompiss var på battlenet)

når jeg selv skriver "telnet 213.248.106.202 6112" i cmdprompt når han IKKE er på battlenet, blir cmdprompt svart.

 

Har noen en løsning på hvordan vi kan få oss begge på battlenet samtidig?

Var liksom meningen med dette lan'et.

 

tusen takk. Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet, men med bl.a. Counter-strike, bortsett fra at jeg ikke kan spille en person engang.

 

Har også en SMC 7004 VBR router

Firewallfunksjonen er disablet. Alt annet fungerer på begge PC i LAN, også internett.

 

Jeg kan få server-lister , men får ikke joinet etter at jeg fikk denne routern.

 

Har (etter å ha trålet endel forum) forstått at dette kan ha noe med NAT å gjøre.

 

Har satt opp :

NAT Special Applications

 

På følgende måte, uten at dette hjelper .

 

 

TriggerPort : 27015

TriggerType : UDP

PublicType : 27015

PublicPort: UDP

Enabled: X

 

 

Det er visst heller ikke alle online spill hvor flere kan joine med samme IP.

Men 1 burde jo gå.

 

 

Dette står som forklaring til NAT Special Applications :

 

"Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field, select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

 

Note: The range of the Trigger Ports is from 0 to 65535. "

 

Skjønte kke helt dette men ?

 

Håper noen kan Hjelpe :cry::D

Lenke til kommentar

Dette er jo et enkelt svar. Dere har berre en felles ip på internett. Korleis skal battle.net klare å sende rette pakker til dere to, når dere har samme ip adresse? Viss det er dette som er problemet som det ser ut som, ring isp'en deres og spørr om ekstra ip'er sånn du får fleire ip adresser ut som internett. DÅ skal dette verte fiksa. Men ...eg lurer litt på ...hum ...kor bra det vil gå å dele berre 128kbps upload ....kan gå bra ..kan gå til h*******...

Lenke til kommentar
Har samme problemet, men med bl.a. Counter-strike, bortsett fra at jeg ikke kan spille en person engang.

 

Har også en SMC 7004 VBR router

Firewallfunksjonen er disablet. Alt annet fungerer på begge PC i LAN, også internett.

 

Jeg kan få server-lister , men får ikke joinet etter at jeg fikk denne routern.

 

Har (etter å ha trålet endel forum) forstått at dette kan ha noe med NAT å gjøre.

 

Har satt opp :

NAT Special Applications

 

På følgende måte, uten at dette hjelper .

 

 

TriggerPort : 27015

TriggerType : UDP

PublicType : 27015

PublicPort: UDP

Enabled: X

 

 

Det er visst heller ikke alle online spill hvor flere kan joine med samme IP.

Men 1 burde jo gå.

 

 

Dette står som forklaring til NAT Special Applications :

 

"Some applications require multiple connections, such as Internet gaming, video conferencing, Internet telephony and others. These applications cannot work when Network Address Translation (NAT) is enabled. If you need to run applications that require multiple connections, specify the port normally associated with an application in the "Trigger Port" field, select the protocol type as TCP or UDP, then enter the public ports associated with the trigger port to open them for inbound traffic.

 

Note: The range of the Trigger Ports is from 0 to 65535. "

 

Skjønte kke helt dette men ?

 

Håper noen kan Hjelpe :cry::D

Installer en firewall på din egen maskin så du er sikker mot angrip , så etter det sett deg sjølv i DMZ mode. D.v.s at alle porter blir forwarda til deg. Du har fjerna firewallen i routeren men kva hjelper det med når du ikkje har forwarda det? Eller du kan berre forwarde portene du trenger. Smak og behag korleis du vil ha det. og korleis du vil ha sikkerhet o.s.v ;)

Lenke til kommentar

Rockj skrev :

Installer en firewall på din egen maskin så du er sikker mot angrip , så etter det sett deg sjølv i DMZ mode. D.v.s at alle porter blir forwarda til deg. Du har fjerna firewallen i routeren men kva hjelper det med når du ikkje har forwarda det? Eller du kan berre forwarde portene du trenger. Smak og behag korleis du vil ha det. og korleis du vil ha sikkerhet o.s.v

 

 

Takk for svar !

 

Jeg har Norton Internet security på begge maskinene, så da trenger jeg vel ikke firewall på routern? Eller blir det enklere da ?

 

Hvordan vet jeg evt. hvilke porter som skal forwardes?

Public port skal stå på 27015 på CS har jeg skjønt, men hva med (trigger port)

 

Har satt det sånn:

TriggerPort : 27015

TriggerType : UDP

PublicType : 27015

PublicPort: UDP

Enabled: X

Lenke til kommentar

Oki, viss du vil sette opp firewall i routeren, må du vete kva porter som blir brukt av CS, noe som eg ikkje har peil på. Public porten er vel rett men eg lurer på om du også kanskje trenger inndata og utdata port..

MEN..

Nå kan vi ta foross en maskin som vil spele CS på internett.

Sett maskinen i DMZ mode(Virtual Server).(Då blir alle porter forwarda til deg)

Så lager du firewall rule i Norton Internet Security om kva program som har lov å ha tilgong til internett o.s.v. Nyeste versjon av NiS gjer dette veldig fint siden eg bruker det sjølv ;) Siden NiS ikkje nødvendig vis trenger informasjon om kva porter du bruker på internett, som routeren må ha. Derfor er det også avatill vanskelig å sette opp en skikkelig firewall med en router. Dette er alltid etter kva sikkerhet du vil ha. Eg sjølv kommer til å sette opp firewall rules i routeren min seinare når eg tar meg tid for å sette den opp. (men eg er litt kresen på sikkerhet, og liker å leike meg og utforske på dette området ;) )

 

Men du nemner 2 maskiner .....skal du spele på internett med begge maskinene dine kan dette bli et problem. Så vitt som eg veit er det berre Tiscali som gir ut fleire ip adresser mot internett GRATIS.(dette går and å bestille ekstra ip'er ut mot internett for noen ekstra pengar. Snakk om rundt 50-100,- trur eg.) Problemet her er NAT, siden den ikkje klarer å kontrollere kva pakker som skal hit og dit på nettverket ditt når dere speler på samme server.

 

EDiT: En moderator kan vere vennelig å flytte kanskje denne tråden til Internett og Nettverk ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...