Gå til innhold

Ser etter et billig R/C Fly. Mer info *Trykk her*


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg ser etter et billig radiostyrt fly som jeg kan fly rundt et område på størelse med en passe stor fotball bane. Det burde være elektrisk da det ikke skal koste så mye.

 

Jeg har sett noen modeler som kalles "Flygende vinger" eller "Flying wing" og jeg synes de er tøffe.

 

Jeg er leter også etter et som ikke går så fort, eller som har en lav minimums fart, da jeg ikke er så erfaren med fly.

 

Noen som kan hjelpe meg ?

 

( om behov for mer info eller forklaring så send meg en PM eller skriv i denne tråden )

 

Takk for meg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

www.teknikmagasinet.no

har noen småfly som hete Xtwin. De er kjempemorro å fly med.

(så lenge det er vindstille eller innendørs)

Var på tilbud da jeg kjøpte, så jeg slapp unna med 199 kr, men de

koster ca 330 kr på nett eller i butikk ellers. Men er pinadø verdt hver

krone.

Tips, fest et par gram med lodd i tuppen, så flyr det bedre. Evt bare skru

en skrue inn i isoporen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM

Det flyet er sakteflyvende noe som er bra for begynnere. Dessuten tåler det å bli crashet ganske hardt. For nybegynnere er dette en velsignelse når uhellet først er ute. Propellen har også den funksjon at den legges bakover når du ikke gasser. På denne måten hindrer du skader på propell under landing.

Sist men ikke minst ligner faktisk selve flykroppen mer på et fly enn en såkalt "wing/vinge". Hvis du bestemmer det for å gå videre med modellflyvning har du da allerede en liten anelse om hvordan flyet vil reagere i forskjellige situasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Flytiden på elektriske RC-fly pleier å ligge på rundt 10-15 minutter konstant flygning. Bare husk å lad batteriet helt opp for å se kjøre det helt tomt. Ikke "mellomlad". Slik vil batteriet vare lenger.

Flyet du linker til ser bra ut. Siden det står at det er et nybegynnerfly kommer det ikke til å fly "skikkelig fort", men alikevell mer en fort nok for en nybegynner. Flyet ser dessuten ut til å ha gode flyveegenskaper. Tror ikke du vil bli skuffet hvis du kjøper det flyet.

 

Kan også anbefale andre og prøve en RC-flysimulator før man flyr på ordentlig. Slik sparer man seg for "overraskelser".

Lenke til kommentar
Okay  ;)  Tenkte vel generelt jeg da. Har brent meg så mange ganger på denne tingen.

8834468[/snapback]

Joda, for noen år siden var ikke LiPo et alternativ, så man brukte NiCD/NiMH. NiCD har en "memory"-funksjon, som betyr at hvis du lader batteriet når det er 50% kapasistet på det, så vil du aldri få ladet det mere enn 50% igjen (eller noe slikt, ikke skyt om jeg tar helt feil). Det kan lønne seg å lese litt om batterityper og vedlikehold før man tar det i bruk.

 

Til trådstarter: Hvor mye har du tenkt å bruke på fly? Det kan jo være greit å skaffe seg en radio som du kan bruke på andre modeller når du blir mer erfaren.

Endret av different
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Okay  ;)  Tenkte vel generelt jeg da. Har brent meg så mange ganger på denne tingen.

8834468[/snapback]

Det kan lønne seg å lese litt om batterityper og vedlikehold før man tar det i bruk.

8834732[/snapback]

Det var dette jeg egentlig ville frem til. :thumbup:

Lenke til kommentar

Her eller her er det som er "billige fly" de er laget av superdupermega noe som skal kjempe mye til å knekke, propeller er laget av uknuselig plast..

 

 

Jeg har selv kræsja med andre fly i lufta, kresjet øverst i skolen vår for så å stupe ned i asfalt, tåler allt... Eller ikke at folk setter seg oppå da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...