bleidd Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Jeg la nettopp inn dette spm i en annen tråd, men det passet vel ikke helt inn der.. Jeg har lagt inn Opplysningen 1881 på min Nokia N95, og har et problem: Tapte anrop legger seg verken på telefonens egen liste eller på listen i selve programmet 1881 på telefonen. Jeg får altså opp meldingen "1 tapt anrop", men får ikke vite hvilket nummer det er, for det er ikke oppført i noen liste. Noen som har opplevd lignende? Vel og bra program akkurat NÅR noen ringer, men det ødelegger faktisk for meg om jeg ikke rekker å ta den.. Endret 12. mai 2007 av Vandalen
MercedesMotor Skrevet 11. mai 2007 Skrevet 11. mai 2007 tror du burde kontakte 1881, da får du fortere hjelp....
bleidd Skrevet 11. mai 2007 Forfatter Skrevet 11. mai 2007 Det har jeg allerede gjort, men det var fredag kl 15, og jeg får vel ikke svar før mandag tenker jeg. Lurte vel mest på om noen har opplevd noe lignende, og hadde en løsning på det.
kristjaan Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Kanskje litt off-topic men, jeg får ikke programmet til å fungere på min N95. Får det installert og slikt og finner programmet under "Programmer" på telefonen, men etter å lest under "Hjelp" etter installasjonen av programmet skulle jeg visstnok gå inn på programmet og aktivere dette. Da ville jeg få en aktiveringskode, og det er denne jeg ikke finner/får. Så når et ukjent nummer ringer meg står det kun nr. som ringer og det foretas ikke noe søk opp mot 1881 som jeg hadde håpet skulle skje. Er det noe jeg har gjort galt? Håper noen kan hjelpe meg med dette...Takk!
bleidd Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Skrevet 12. mai 2007 Med meg skjedde aktivering automatisk. Etter innstallasjon, spurte programmet om det kunne få sende en sms. Det gjorde det, og den inneholdt en lang kode. Så fungerte det fint etterpå (vel, med unntak av at tapte anrop ikke viser..)
bleidd Skrevet 12. mai 2007 Forfatter Skrevet 12. mai 2007 (endret) Vel, jeg løste nettopp mitt eget problem iallfall: Jeg stoppet abonnementet og avinnstallerte programmet. Så innstallerte jeg det på nytt igjen. Nå fungerer alt helt fint. Litt merkelig, men jeg har hørt at Symbian-telefonene kan være slik både titt og ofte..? (Har brukt SE de siste årene, litt av en forskjell å være på Nokia igjen gitt.) Redigert: prøvde ikke dette før fordi jeg var redd for å måtte betale dobbelt hvis begge var aktive. Menmen, jeg er nå litt klokere nå da Endret 12. mai 2007 av Vandalen
kristjaan Skrevet 12. mai 2007 Skrevet 12. mai 2007 Hm, den spurte til meg også om å få sende en melding, og jeg kan se i utboksen at dette har skjedd. Men alikevel skjer det ikke noe. Ligger programmet aktivt nede i displayet til deg? Hos meg er det som sagt kunne å finne under programmer, og de eneste mulighetene jeg har viss jeg går inn på programmet er følgende: - Nummersøk - Fritekstsøk - Anropsliste - Ring 1881 - Tips en venn Blir ikke så mye klokere..
bleidd Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Det ligger ikke "aktivt" noe sted hos meg heller, jeg finner det bare på samme stedet som deg. MEN det funker. Inne på programmet: hvis du trykker på VALG og INNSTILLINGER, kan du velge om programmet skal være aktivt, samt hvilken måte telefonen skal kontakte internett når noen ringer. Har du sett der? Kanskje du ikke er hjemme, men har valgt ditt trådløse hjemmenettverk der, i stedet for å bruke din 3G-internettilkobling?
Runar Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Blir ikke så mye klokere.. 8596416[/snapback] Du har lastet ned feil program. Programmet du har, kan brukes til å søke etter nummer, som "TLF [nummer]" til 1881, eller på nettet.
bleidd Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Hm, den spurte til meg også om å få sende en melding, og jeg kan se i utboksen at dette har skjedd. Men alikevel skjer det ikke noe. Ligger programmet aktivt nede i displayet til deg? Hos meg er det som sagt kunne å finne under programmer, og de eneste mulighetene jeg har viss jeg går inn på programmet er følgende:- Nummersøk - Fritekstsøk - Anropsliste - Ring 1881 - Tips en venn Blir ikke så mye klokere.. 8596416[/snapback] Blir ikke så mye klokere.. 8596416[/snapback] Du har lastet ned feil program. Programmet du har, kan brukes til å søke etter nummer, som "TLF [nummer]" til 1881, eller på nettet. 8600693[/snapback] Neida, programmet mitt ser også slik ut. I TILLEGG til å slå opp nummeret når noen ringer, kan du bruke programmet til å slå opp navn/nummer utenom, og det koster ca 2-4 øre pr søk uten kart (du betaler ikke 1881, men operatøren din for datatrafikken). Flott program!
kristjaan Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Takk for hjelpen, problemet løst! Hadde satt telefonen til å kontakte internett når noen ringer istedenfor å bruke GPRS som aktivt tilganspunkt!
bleidd Skrevet 13. mai 2007 Forfatter Skrevet 13. mai 2007 Merkelig telefon. Nå har jeg ikke kobling mellom telefonboken, anropslisten og meldingene mine. Dvs: jeg mottar f.eks. en sms. Den blir bare liggende med nummeret i innboksen, i stedet for å hente navnet fra telefonboken min. Det samme gjelder anrop. Ligger bare nummer der. Det skal sies at 1881 fungerer fint mens noen ringer. Har avinstallert og reinstallert flere ganger uten å løse dette nå. Jeg blir sprø av dette her! Bare trøbbel jo.
kristjaan Skrevet 13. mai 2007 Skrevet 13. mai 2007 Hmm. Skal 1881 også hente opp på innkommende meldinger? Eller forsto jeg ikke helt hva du mente nå?
bleidd Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Skrevet 14. mai 2007 Neida. 1881 fungerer fint. Nå er det telefonen som ikke klarer å linke mellom anropslisten og telefonboken, samt meldinger og telefonboken. Alle anrop blir sjekket av 1881, selv om de er i telefonboken. Alle oppføringer i anropslistene ligger bare som nummer, selv om jeg har dem i telefonboken. Alle meldinger i innboksen ligger bare som nummer, selv om jeg har dem i telefonboken. Mao: telefonen sjekker ikke NOE opp mot telefonboken lenger. Merkelig..
bleidd Skrevet 15. mai 2007 Forfatter Skrevet 15. mai 2007 Uff, så dum jeg er. Jeg løste mitt eget problem igjen. Det viser seg at hvis et nummer ligger på TO kontakter, viser ikke noe navn ved anrop/melding. Jeg har bl.a. mitt eget hjemmenummer både på meg og kona, og da viste det ikke. Samme gjaldt konas mobil og mine foreldre, som lå på eget ICE-nummer. Nå er alle duplikat fjernet, og alt fungerer som en drøm. Konklusjon: unngå å ha samme nummer på flere kontakter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå