Gå til innhold

Siemens S55 eller Nokia 6610? (dilemma)


sybbelybb

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet her noen dager nå, og hatt så fryktelig lyst på Nokia 6610, og mente at den virket utrolig bra. Jeg skulle idag ivei å kjøpe den, men butikken var stengt (de hadde den vel sikkert ikke på lager likevel). Så først nå nettopp har jeg funnet ut at Siemens S55 virker bra, og det ser ut som den har mange flere funksjoner enn 6610 etc.

Det eneste som virker "dårligere" med S55 er at det er mindre farger på displayet. dette mener jeg ikke har altfor mye å si.

Den mobilen jeg har nå er en c35. har hatt den i snart to år nå, og har nesten ikke hatt et eneste problem. den har faktisk aldri trengt å vært inne til reparasjon. Nokia har vel dårligere kvalitet på mobilene enn siemens, siden ganske mange av Nokia's telefoner må inn til reperasjon innen de første 6mnd'er. dette er ikke særlig bra.

Så jeg spør dere, hva dere mener er best av s55 og 6610, og hva som er disse mobilenes pluss og minus?

 

edit: lurer også litt på hvor stort minnet på s55 er..(?).. 6610 har vel 325kB minne. har lest et sted at s55 har 1MB.. stemmer det?

 

MVH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Minnet på S55 er 921 Kb.

 

Jeg anbefaler også S55 :)

 

6610 minuser:

- ikke ekte MMS

- tregt display

- trege menyer

- virker buggete

- egentlig en 7210 (bruker faktisk samme firmware)

 

6610 plusser:

- bra oppløsning på display

- rask java

 

S55 minuser:

- lav oppløsning på display

 

S55 plusser:

- markedets beste kamera m/blitz inkludert i prisen (pass deg for webshopper som selger den uten kamera)

- mer solid bygd

- skikkelig MMS

- 3 ganger mer minne

- datakabel inkludert (kan brukes til det meste, bl.a uploading av java, bilder, toner, animasjoner osv...)

Lenke til kommentar

Takk for svarene alle sammen :)

Jeg har i dag vært på byen og sett etter S55 (har bestemt meg for den nå :D :D ), men de har den ikke noen steder, på Telebutikken sa de bare at Siemens var trege med leveringene i jula, mens på Klart Svar sa de at den ikke kommer til Norge før 10. januar. Hva er sannheten egentlig?

(btw, noen som vet om noen butikker/webshopper som selger den billig? ;) ) ...

Jeg har sett på 123tele.com , og så der at den koster bare litt over 3000kr inkludert kamera.. er 123tele til å stole på, når det gjelder service, levering osv? lønner det da seg å kjøpe den der?

Har sendt dem mail for å få mer informasjon om den telefonen (hva mer som følger med etc.) og får vel (trolig) svar innen de neste dagene.

gleder meg vilt til s55, har prøvd emulator av den også, og den virker råbra :D

Lenke til kommentar

S55 :evil: TA Nokia 7210 den er best litt mye bedre skjerm !!! 4098 farger ! :wink:

 

masse fordeler ... med den telefonen som ikke S55 har ... men S55 har en del ekstra utstyr som følger med som ikke nokia har ...... så du får beste selv... jeg hadde ikke tatt 6610 eller S55 det er desidert nokia 7210 som har det kuleste designet ... men inmaten i 6610 og 7210 er det samme neste... S55 har ikke så bra skjerm farger som 7210/6610..

 

 

 

www.itpro.no

 

-= HES =-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...